/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Program til at optage
Fra : Mougli_97
Vist : 344 gange
85 point
Dato : 19-01-09 20:39

Hej

Jeg er den heldige ejer af en multimedie pc som er sat sammen med mit tv. Pcén indeholder et tv tuner kort, som kan fange digitale stationer. Mit problem er at jeg gerne vil anvende pc´en til at optage udsendelser og film, men når jeg anvender den medfølgende software til kortet, fylder hvert sekund ca 1 mb eller noget i den retning.

Nu kommer spørgsmålet så:

Nogen der kender et freeware program som kan optage og komprimere "on the fly". Altså samtidig med at det bliver lagret på harddisken, således at det ikke fylder så meget. Det skal helst kunne køre på Windows XP.

Mvh.

Mougli

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 20:48

Citat
men når jeg anvender den medfølgende software til kortet, fylder hvert sekund ca 1 mb eller noget i den retning.

Det er et spørgsmål om i HVILKEN kvalitet du optager - sæt den ned....

Kan programmet ikke det, må du investere i et bedre - gratis til formålet finder du ikke noget ordentligt.

En DVDoptager bruger også 1Mb pr. sekund ved HØJ kvalitet ( ca. 1 time på en DVD)

Men den høje kvalitet er unødvændig - du kan IKKE se forskellen.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-09 00:04

Hvis man ikke kan se forskel er det et dårligt fjensyn, dataskærm eller videokort.

du kan formentlig indstille i dit program, så det optager i en dårligere men stadig rimelig kvalitet, som fylder mindre. Bare le i programmet, til du finder muligheden. Hvis du fortæller hvilket program u bruger kan vi måske fortælle dig hvordan.

Kommentar
Fra : Mougli_97

Dato : 20-01-09 19:01

Jeg bruger wintv som medfulgte kortet som er et Hauppauge kort, der er ikke mulighed for at sætte kvaliteten ned.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 19:10

Citat
Hvis man ikke kan se forskel er det et dårligt fjensyn, dataskærm eller videokort

VRØVL...

Det er det MENNESKELIGE øje

Du kan med sikkerhed IKKE se forskel på 2 DVDer der er optaget med de 2 højeste opløsninger en DVDoptager kan klare.... (1 versus 2 timer)

Selv ved 4 timer kan det være svært, men dog muligt med gode øjne...

Og 1mb pr sek er super super super opløsning (1 time på en 4.7Gb DVD)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 19:17

Bortset fra det mener jeg WinTV optager i avi-format.... Og det fylder i dette tilfælde...

Det skal helst kunne optage i mpeg2 og i en opløsning på min. 720x556....

Så fylder en times optagelse ca. 2Gb... (det halve af hvad du nu forbruger)