/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ISO, MOUNT, BURN??? HELP
Fra : jakob20
Vist : 1292 gange
85 point
Dato : 19-01-09 17:00

Hej hej

Jeg har en .ISO fil jeg har skal have åbnet og installeret. Men det kan jeg ikke, trods jeg har læst alle gode råd og manualer jeg kunne finde. Jeg har prøvet deamon tools , magicDisc og Alcohol 120, og alle programmer siger filen er mountet, men jeg kan ikke se det i Denne Computer og instillationen går ikke igang. Skal filen brændes? og i så fald hvordan? Hvad har jeg overset?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 17:08

Ja filen skal brændes (pakkes ud) som datafil....

Det kan du sagtens gøre med de programmer du nævner hvis de kan arbejde med ISO-filer (de mener jeg de kan alle)...

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-01-09 17:26

deamon tools , magicDisc og Alcohol 120 arbejder ikke godt sammen på samme maskine da de benytter samme API i forskellige versioner.

Jeg har installeret MagicDisc & MagicISO da de arbejder godt sammen :) MagicDisc bruger jeg kun for at få en fin TaskGUI til styring af MagicISO.
'Set Number of Drives' til '1 Drive' og Drev M, derefter Mount ISO filen til Drev M: og du ser nu CD/DVD'en som værende drev M:

Kommentar
Fra : jakob20

Dato : 19-01-09 17:37

Når jeg mount'er iso-filen siger den "Fail to mount CD/DVD image". Jeg har ikke noget forstand på det, men det er en ISO fil:) Og det med at "brænde" filen, vil den ikke. Hvordan skal det gøres?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-09 17:43

Har du Nero på maskinen, sætter du en skive i drevet, dobbeltklikker på isofilen, og den starter en brænding.

Kommentar
Fra : WoflerPro

Dato : 19-01-09 17:46

Ja jer enig i at deamon tools burde kunne fungere for dig.
Men som nævnt er problemet måske at du har flere af den slags virtuelle drev installeret på en gang.
Du kan jo også vælge bare at brænde din iso-fil ud på CD/DVD.
Det kan du gøre med Nero, gå i menuen "opteger>Brænd image..." og åbn din iso fil.
Så brænder du den bare ud og du har så en CD/DVD du kan bruge i dit normale drev.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-09 18:57

Nero og andre brænderprogrammer.

Kopi > brænd image/billedefil/iso
find din fil > åbn
brænd
Nu har du en alm. CD/DVD

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 20-01-09 01:16

åben ISO filen med
http://www.magiciso.com/
og brænd dem direkte/ træk dem over i et brænder program ??
MS udskriv filer til ?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 85 point
Dato : 20-01-09 13:03

beamon tool fungere, du skal bare installere programmet, når det er gjort så kan du nede ved uret, i højre hjørne, højre klikke på en rød firkant med et lyn i, der vælger du så mount så spørger programmet hvor filen ligger, du skal så bare finde den og vælge den. Og wupti så har du et ekstra drev inde under "Denne Computer" hvor du kan se alle filerne. MEN det bedste og letteste vil nu være at brænde filen som et image og alt afhængig hvor stor ISO filen er så brænder du den på en CD- eller en DVD-rom, men det skal nok være på en DVD.

Godkendelse af svar
Fra : jakob20

Dato : 07-03-09 10:10

Tak for svaret webnoob.