/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ekspansionsbeholder
Fra : Mougli_97
Vist : 1440 gange
50 point
Dato : 19-01-09 16:56

Hej

Jeg har forgæves ledt på nettet efter en ekspansionsbeholder åben med varmeslange, men kan kun finde dem på op til 50 l. Uden varmeslange kan de fås helt op til 200 l. størrelsen.

Er der nogen der ved hvor man kan få en 110-130 l. åben ekspansionsbeholder der er med varmeslange ?

Mvh.

Mougli

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 20-01-09 01:21

http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Ekspansionsbeholdere.html

Husk reglerne for åbne og lukkede systemer??.
Kan dem IKKE selv, men søg på din Kommunes hjemmeside
eller næste gang fyret skal have en rensning af skorstensfejeren
HAN VED DET

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 20-01-09 01:23

Det er go_nok nogle små fyre, men en på 100 L er der.
Selv har jeg en 10 L..

Kommentar
Fra : Mougli_97

Dato : 20-01-09 18:59

Der er ikke nogen i dit link der er med varmeslange når de er oppe i 100 l størrelsen.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 24-01-09 13:33

Hvad skal du dog med så stor en eks.beholder.?

Du må have en MASSE vand der skal varmes op, og som udviger sig så meget at du skal have så mange liter til rådighed...

Men ok da. Hvad med at finde en brugt / billig varmtvandsbeholder, vend den på hovdet brug spiralen til opvarmning, og forlæng rørene til brugsvandtilslutningen, vupti åben eks. beholder med varmesnegl.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Mougli_97

Dato : 25-01-09 11:56

Man anbefaler da at ekspansionsbeholderen i et åbent anlæag er min 8% af anlæggets samlede volumen, akkumuleringstanken er på 1000 l alene, og så er der det vand der er i radiatorerne.

Kommentar
Fra : 1901

Dato : 25-01-09 16:38

I de anlæg jeg har strikket sammen har jeg bare kørt en 1/2" rør på som retur på en af de studser der er på siden i bunden af eks. beholderen og forsynet den med en kuglehane som kun lige er åben eller en returventil. Det holder beholderen fint frostfri.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 28-01-09 22:33

Citat
akkumuleringstanken er på 1000 l alene

Også derfra, der skal en lille BØTTE med vand på 10 L MIN,
alt afhængig af dine ''LOKALE lovkrav'' så den kan fise lidt damp af.
Om denne så skal sidde uden for huset, eller bare over vandstanden
på det højeste punkt på anlæget = åbent eller lukket system =
1 eller 2 strenget.

Men en større end 10 - 20 liter har jeg ikke hørt om, til et lille hus
Da den som sagt kun sørger for afløb, af damp/ varm luft

Ellers har jeg misset noget som vanligt.

Sorry_ trækker mig, ned af vandløbet_ igen.