/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
USB Dongles og Trådløs Router
Fra : zandman
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 19-01-09 01:30

Jeg har ikke så meget erfaring med trådløst internet.

Jeg har et vennepar der gerne vil have trødløst internet til at fungere med deres bærbare computer.

De har i forvejen:
Siemens Gigaset SE 551 Wland DSL/cable router stående som en bærbar med indbygget WLAN kan anvende.

Jeg vil så gerne have nummer to bærbar uden indbygget trådløs på den samme router.

Kan jeg købe en hvilken som helst USB WLAN dongle der understøtter standarden som er:
IEEE 802.11G eller skal den købes specifikt til at kommunikere med ovenstående router og således være leveret af siemens for at det virker???

Håber på lidt hjælp så jeg får købt det produkt jeg skal bruge første gang.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 19-01-09 01:32

Der skulle selvfølgelig stå: Siemens Gigaset SE 551 WLAN DSL/cable router

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-09 02:42

Router og usb netkort skal jo kunne snakke sammen, her på denne side: http://gigaset.com/shc/0,1935,za_en_0_89729_rArNrNrNrN_variation%253A-5_pageType%253ADescription_imagePos%253A0,00.html
står der om forbindelse muligheder
Citat
SE551 WALN se551 wlan SE 551 WLAN Wireless data transfer with up to 108 Mbps (Super G standard, compatible with IEEE 802.11g and IEEE 802.11b)
så du skal se efter et netkort med disse specifikationer, her et billigt eksempel som opfylder de to sidste muligheder: http://network.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=824084&SamleMenuID=&gruppe=5112&Extended=0&SiteID=7&Show_description=1&serie=&producent=ZyXELCommunicatio
hvis du vil have SuperG med så er den lidt dyrere: http://network.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=190912&SamleMenuID=&gruppe=5034&Extended=&SiteID=7&Show_description=0&serie=&producent=ZyXELCommunicatio
men du kan vælge hvilken som helst fabrikat, bare den kan snakke med en af de tre kommunikations måder    IEEE 802.11b eller IEEE 802.11g eller 802.11 Super G som er de tre forbindelser router kommunikerer på, husk at sikre netværket også

Godkendelse af svar
Fra : zandman

Dato : 19-01-09 03:42

Det var et yderst detaljeret svar. Det skal du have mange tak for. Så skulle jeg let kunne få det til at virke.

Jeg sidder dog og finder ud af at den model computer burde have indbygget wireless lan også. Så hvis jeg bare kan få den driver til at fungere så skulle den kunne forbinde.

Men det er lidt af en oldsag og uden driver cd kan det være svært at få til at køre optimalt. Og så har jeg jo muligheden for at udvide den med den løsning du fandt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-09 04:34

Selv tak, uden at vide noget om din computer og indbyggede netkort, så kan vi ikke hjælpe, prøv at hente og installere det gratis lille program Everest, den fortæller alt om din computer, også hvad netkortet hedder, så kan der søges efter en brugbar driver: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 22-01-09 04:06

Jeg har næsten opgivet at få det indbyggede til at virke. Opretter alligevel en tråd med info og så må jeg se om nogen kan hjælpe mig videre.