/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Blankt, glat gulv, hvordan?
Fra : lasse_b
Vist : 1527 gange
100 point
Dato : 18-01-09 18:40

Hejsa.
Jeg vil gerne lave et helt blankt, glat køkkengulv. Jeg tænker, at kunne lave det i MDF-plader; spartle dem ud, male dem sorte og lakere grundigt.

Men vil lige kaste idéen ud: Hvordan ville I løse opgaven? Er MDF-pladerne solide nok? Skal de være vandfaste?

Det skal være nemt og billigt forståes.

Bedste hilsner

Lasse

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-09 18:51

Blankt sort og småridser er en meget dårlig kombination, tænk bare på en bil.
Jeg ville overveje en halvblank.

Den øvrige fremgangsmåde skal jeg ikke kloges på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-09 18:53

Citat
Det skal være nemt og billigt forståes

yes yes, men prøv at spørge en husmor hvad hun vil syntes om sådan et køkkengulv

Helt sikkert meget flot, når det er nyvasket, men der er ikke noget som sort specielt sorte gulve, der lynhurtigt ser møjhamrende beskidte ud, så det kan godt være det bliver nemt at lave, men det kommer til at kræve daglig rengøring - sådan ca -

Og glat?? i et køkken, hvor der kan blive spildt... det lyder halvfarligt

Undskyld jeg blandede mig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-09 18:58

Vi er da nogle mænner der vasker gulv også

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-09 19:03

Pladerne arbejder når der gås på dem, og du kan ikke spartle ud så det ikke kan ses, for når pladerne arbejder vil spartlingerne sprække.....

Gulvplader kan være udmærket, men forudsætter en belægning af en slags....vinyl måske...det kan fås ensfarvet sort og kan behandles/poleres så det er blankt

http://www.flottegulve.dk/product.asp?product=950

Kommentar
Fra : lasse_b

Dato : 18-01-09 19:10

Hehe, nu var det jo mere et spørgsmål til teknikken end til selve idéen, som jeg måske formulerede lidt dårligt. Det er ikke et mål, at gulvet skal være glat. Blot en stor ensartet flade, der er sort og lakeret. Gråsort måske, jeg kan godt se jeres indvending på rengøringsfronten (jeg har ingen husmor, så rengøringen blir for egen kraft.)

Dova, jeg kan godt se din pointe. Kan jeg løse det med at fuge i stedet?

/Lasse

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-01-09 19:17

Så må du hellere ligge et sort linoleum, eller lignende, som er beregnet til det. Dit forslag er spildte penge. Konklusion: Det duer ikke

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 18-01-09 20:22

Du skal tænke på at et gulv giver sig, det gør MDF pladerne også. Så i samlingerne vil de arbejde. Hvad med at lede efter noget noget glat, sort linoleum - hvis det findes. Eller noget andt glat. Fliser kan jo fås fint blanke. Men så skal du nok have støbt eller forstærket nedenunder så det ikke arbejder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-01-09 23:41

Du kan ikke få en maling, som holder sig blank på et gulv af den art.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-01-09 05:18

det vil aldrig holde
som tidligere nævnt , vil det være en fin løsning med vinyl der fuldlimes på , alternativt kan du lægge et pergogulv , det er også godt til et køkken

mvh
gulvmontøren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-09 06:13

Faktisk så jeg et sort egetræsgulv ved søgningen, men det var også matlakeret.

Prisen var 810 kr/kvm

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 14-02-09 07:14

hvis du freser et spor i kanten enten en bladsamling eller not og fer og så limer dem i samlingen går de ingen steder. Du bør nok bruge en oliemaling som er mere slidstærk men gi dem gerne første lag inden du skal montere så kan du stadig bruge køknet mens det tørre. Og sidst men ikke minst husk at lukke for alt ventilation mens det tørre sidste lag, da slipper du nullermænd i lakken