/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Soya-flødeskum unden sukker?
Fra : cristian2
Vist : 1029 gange
30 point
Dato : 18-01-09 16:48

Jeg nyder som sukker og mælkeallergiker at kunne drikke en kop varm rismælk med kakaopulver (eller johannesbrødkernemel) og ris/soyaflødeskum på. Men jeg er nødt til at droppe skummet, da der er rissirup i. Produktet hedder "Soyatoo" og er produceret af "Tofutown". Er der nogle som ved om der findes et andet ligende produkt uden sukkertilsætning?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-09 17:00

Johannesbrødkernemel.... gør det ikke kun tykkere??

Da vores yngste havde mælkeallergi, lavede vi flødeskum ved at piske æggehvider og tilsætte vanillesukker

Jeg ved ikke om du kan tåle vanillesukker?? Ehm.... ingen af os kan huske hvordan det smagte, men sønne spise det da med velbehag (dengang)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-09 17:01

(mandelmælk smager nu også godt)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-09 17:10

kan soyamælk eller noget andet du kan tåle ikke piskes til noget der ligner flødeskum med en mælkeskummer - det vil jeg da umiddelbart tro

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-09 17:10

nordsted spørger kan heller ikke bruge sukker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-09 17:20

http://www.anima2.dk/forum/viewtopic.php?pid=11601 Erlet kan åbenbart bruges som veganer flødeskum men jeg har ingen ide om hvad det indeholder bortset fra at den er baseret på palmeolie og har en masse E numre iflg hvad jeg kan læse mig til ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-09 18:06

Citat
nordsted spørger kan heller ikke bruge sukker

Det var jo også derfor jeg spurgte om Christian2 kunne tåle vanillesukker

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 18-01-09 18:26

Hej Christian2

Vedr Erlet.
Astma-Allergiforbundet anbefaler produktet, på siden her med opskrifter på risalamande til mælkeallergikere.

Citat
Erlet - som erstatning for piskefløde (fås i Metro eller ved bestilling hos din bager - har ca. 1 måneds holdbarhed uåbnet)
Bestil Erlet hos bageren, der er leveringstid på et par dage

http://dinhverdag.astma-allergi.dk/tipstilhverdagogferie/jul/risalamande

Håber du kan tåle det og at det smager godt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-09 18:47

Christian2, hvis du ikke kan tåle vanillesukker, så skal du passe på med Erlet, den findes både med og uden vanillesukker, iflg Miritdk's link

Den uden sukker, er vist ikke lige sagen iflg det samme link

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 12-03-09 11:10

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-03-09 11:24

Selv tak