/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
gammel printer til usb.....
Fra : casper0606
Vist : 776 gange
50 point
Dato : 17-01-09 15:55

Hejsa...

Jeg har en lidt ældre printer (HP laserjet 3100) der egentligt fungerer fint...den står tilkoblet til min stationære som jeg snart skal pakke ned, men jeg vil gerne blive ved med at bruge min printer, printeren har kun et af de gamle tilslutningsstik dvs, de der lange med mange pinde, og den tilslutning har min bærbare ikke..... er printeren så ubrugelig eller kan man på en eller anden måde sætte den til den bærbare, man vil jo gerne spare de 5 - 600 kr en ny printer koster ......

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 60 point
Dato : 17-01-09 15:57

Du sætter bare dette stik på istedet for dit nuværende

http://www.avxperten.dk/pc-kabler/usb-specialkabler/usb-til-parallelprinter-kabel-1,8-meter.asp?gclid=CIjOqM3xlZgCFUwb3god5kQomQ

Det koster jo et par hundrede så om du sparer det vilde er ikke sikkert..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 15:58
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-09 16:00

Du kan købe en adapter til at sætte mellem din bærbare og den gamle printer: http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-00

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-01-09 16:00
Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-01-09 16:10

Kører Du Vista i din bærebare? Ikke alle ældre printere kan køre i Vista.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-09 16:29

Smokei har ret den kan ikke køre i Vista. Det er en gammel printer og den kan køre i XP, men den sælges slet ikke mere.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 17-01-09 16:33

der ligger xp på min, men på min kærestes er der Vista......... hrmmmmphhh, det er sgu ireterende at skifte noget ud der sådan set er godt nok...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-09 16:34

O.V.N. - din comp er langsom................

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-09 19:44

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2378715946&n=496908102&pn=559664757 er også en mulig pris, alt efter hvor du bor og hvor nemt du har ved at komme til en af dem!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-09 19:51

Citat
......... hrmmmmphhh, det er sgu ireterende at skifte noget ud der sådan set er godt nok...

Jaaaa, det er sådan de forskellige fabrikanter arbejder sammen, og styre flowet af udstyret. De lever jo af at sælge noget nyt. Til trods for farvepatronernes himmelråbende pris, såkan de ikke leve af det alene.
Så vi må bare betale og se glade ud!

Vi lever jo i et frit demokratisk diktatur! - Så enten betaler vi, eller også må vi undvære!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-09 20:40

Ja sådan er det og det er lige derfor at jeg ikke ikke vil have vista, nu ved jeg da at det hele virker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-09 20:46

Ja granner VISTA har også set dagens lys, som er på vej ned i horisonten efter en overskyet dag, så nu forventer vi at Windows 7 er klarere i lyset.
Men hvorfor skulle Microsoft ikke også have en minus dag?

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 24-02-09 17:05

Tak for svaret piratfizken86.