/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Skylder mig penge...
Fra : missmiss
Vist : 583 gange
20 point
Dato : 17-01-09 11:22

Jeg står med det problem at jeg har handlet privat med en person som jeg fandt gennem qxl.
Udenom qxl har jeg bestilt nogle sko og støvler... Og var så så dum at overføre hende 2000 kr, som blev lovet retur hvis jeg ikke kunne passe støvlerne.
Støvlerne dukkede aldrig op... Har haft skriftlig kontakt med hende de sidste 3 mdr. hvor jeg blir
lovet konstant at jeg nok skal få dem tilbage. MEN de kommer aldrig.
Hun har fået rigtig mange chancer!!!

Hvor kan jeg melde hende, da jeg har masser af e-mails-beviser på at hun skylder mig de
penge?
Hva kan jeg gøre?
Jeg vil ikke bare lade den slutte og lade hende få den sejr. Det er mine penge hun har!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 11:26

Jeg tror ikke du får noget ud af, at gå videre med sagen, men prøv at kontakte politiet.

Du kan jo også starte med at fortælle hende, at du vil rette henvendelse til poliet, det kan være det er nok til du får støvlerne - hvis de overhovedet eksisterer - , hvilket jeg tvivler på

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-09 11:28

Desværre hjælper en politianmeldelse heller ikke meget.

Se nu for eksempel KANDU. De skylder også mig penge og gider heller ikke reagere på mails eller sende noget. Det kan man gøre 0 ved.

Hvis hende dullen er meget slem, kan du måske interessere strømerne. Men jeg er er sikker på de ikke har tid. Men har du adressen, kan du jo møde personligt op med et par store kammerater (selv selvtægt er ulovligt).

Kommentar
Fra : missmiss

Dato : 17-01-09 11:31

Hej og tak for svarene... Ja tænkte også at starte ud med at få politiet ind over...
Vi har adr. på hende... Har også 'tilbudt' at komme ud og hente pengene, men så blir de
pludseligt meget hurtigt overført... Hvilket de så stadig ikke er...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-09 11:35

Hvis du har adressen, så mød op - uden at sige. Vent hos hende indtil hun får fundet pengene.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-09 11:36

Vi ordnede en sommerhus udlejer sådan engang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 11:40

Selv om du handlede privat, så syntes jeg da godt du kunne prøve at tale med qxl, eller er der ikke noget med at du kan bedømme hendes "handlemåde" på hendes side??

Hvis du kan skrive om ovennævnte episode på hendes salgsside på qxl, så er hendes "karriere" som sælger da slut

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-01-09 12:22

Hvis dullen ser godt ud, kan du måske ligge beløbet af

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-01-09 13:17

find hende inde på qxl og giv hende dårlig karakter der, jeg har selv prøvet at blive taget ved næsen godt nok kun en parfume til 210 kroner , og jeg blev også gal , det viste sig at vedkomne havde solgt til mange personer og ingen fik deres varer . og det er ca ½ år siden . der vil altid være sådan nogle " banditter " på sådan et sted som qxl. jeg har nu handlet der rigtig mange gange og har kun været ude for det denne ene gang.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : missmiss

Dato : 17-01-09 13:20

Ja der er desværre dem som ingen samvittighed har... Og beløbet er underordnet... Bare ærgeligt man ikke kan føle sig sikker...
qxl har vist slettet hende, for at sælge med falske vare....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-09 19:02

Besøg da vedkommende, eller få nogen til det! Det plejer at virke. Ham sommehussvindleren vi havde bøvl med at få penge fra, fandt da skillingerne da vi mødte op.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-09 19:04

Lad for guds skyld være med at true med noget. Det er strafbart. Bare mød op. Vær venlig. Oplys med et smil, at du selvfølgelig lige venter til tingene er iorden. Dvs varen udleveret eller pengene udleveret. Du er selvfølgelig også villig til at gå med i banken og hente pengene.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 18-01-09 14:54

Anmeld hende, det kunne jo være at hun habde gjort det mod andre, så der MÅSKE er en rigtig sag der kunne interessere politiet. Altså hvis hun tjener penge på at gøre det gentagne gange

Kommentar
Fra : gerhard

Dato : 19-01-09 09:15

Hej
Det er en god ide at søge hjælp hos familieadvokaterne (http://www.familieadvokaten.dk/)
Det koster et lille beløb (vistnok ca 150 kr per år). Der kan du søge gode råd om stort set alt - og det er gratis, når du først har tilmeldt dig.

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 02-04-09 19:38

Du henvender dig til politiet. De skal nok hjælpe dig.
Jeg fik selv 1200 tilbage ved at henvende mig til politiet, med en der ikke leverede fra en QXL aktion.