/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 - hvordan virker det
Fra : tararam
Vist : 726 gange
40 point
Dato : 16-01-09 21:48

Flere brugere skulle iflg tidl. tråde have installeret Windows 7 nu.
Har selv downloaded den men vil lige inden jeg installere høre jeres indtryk af beta udgaven. Virker det bare ?, Problemer ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-01-09 21:55

virker fint synes jeg - men jeg skulle indstallere soundkkort driver fra den cd der fuldte med lydkortet,før lyden virkede.så tjæk enehåndtering efter endt indstallation.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-09 21:55

Det ser ud som om de fleste er ret begejstrede for den 7er, jeg har den også på min bærbare, men ikke ret længe endnu, den bliver slettet igen måske allerede i aften, bliver computeren sat på bare en lille smule arbejde, så låser den fuldstændig fast og der er kun den hårde måde at slukke på, når Windows XP ikke kan opdaters mere, så er det bye bye Windows og velkommen Ubuntu

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-01-09 22:12

sjovt jeg tænkte lige på ubuntu - har den på en særskilt harddisk - køre perfekt - bedre end windows 7 - selvom 7 er flot er ubuntu compiz vel noget af det somme med masser af lækte ting - og så er der masser af programmer med - hvorimod 7 lugter af penge "hvis man vil lidt mere".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-09 23:21

Yes - win 7 er til afprøvning og legetøj, men ikke i stedet for Vista og slet ikke i stedet for XP.
Ikke alle comp. lever op til kravet for win 7, så læg den på en anden harddisk eller comp.
Men det er jo også bare en beta udgave.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-09 08:57

Installerede W7 i går, efter en masse bøvl med opdeling af HD og en DVD der ikke kunne starte lykkedes det, lyddriver fandt den ikke (SB Live 1024), grafik driver ikke optimal (onboard SIS et eller andet) pc låser hvis jeg starter f.eks. kabalen spider!

Men hva... så gik den dag

mvh klaudi

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 17-01-09 13:40

Hej

Har også prøvet 7 siden sidste fredag...

fandt selv alt... og det eneste minus er at maskinen kun har 1gb ram... men det har jo intet med win. 7 at gører ellers kører det helt fint og det er herligt legetøj....

Fusses

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 40 point
Dato : 17-01-09 18:16

Alt er gået perfekt. har selv fundet samtlige drivere og den køre bedre en Vista.
Køre med en Core2Duo 8200 2,6Ghz - 4 GB dualsite ram så det kører fint med Windows 7, men der er ikke så forfærdelig mange nyheder på nær Sniper Tool som jeg synes er genialt. Der kan du med musen klikke en del af et billede ud og bruge det til et eller andet. Genialt

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 19-01-09 18:39

Hej tararam.

Har kørt med windows 7 på min bærbar i en uges tid. Jeg syntes den er rigtig god. Bla.a. kører den hurtigere end Vista, mere overskulig, og lettere at finde rundt i. Jeg har installeret windows 7, på en ny partion, så jeg både har Vista og Windows på samme maskine.

Myns

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-09 19:00

Sniper Tool findes også i Vista.

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 19-01-09 20:55

ganske godt program men savner et indbygget postprogram gider ikke livemessenger post og det kommer heller ikke i den færdig udgave , så folk det vil ha det skal købe en office pakke
men ellers køre det perfekt ss

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-09 01:15

Prøv post programmet Thunderbird den kan udvides med kalender: http://mozilladanmark.dk//produkter/

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 01-03-09 10:33

Tak for svaret Fijala.