/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Proshop = NEJ TAK
Fra : taliskoko
Vist : 891 gange
10 point
Dato : 16-01-09 19:38

Den 10/12-08 modtager Proshop min Synology207+ til reparation kun 5 måneder gammel.

Nu lidt mere end en måned efter og flere rykkere og lovning fra Proshop på at den var færdig hos Producenten og på vej tilbage til dem ramler korthuset.

Den er åbenbart forsvundet , så nu får jeg pengene retur, da den er steget i pris i forhold til hvornår jeg købte den. Pænt arrogant var han også deres medarbejder. Jeg gjorde ham opmærksom på at jeg ikke ville have pengene retur, jeg ville bare have min Synology 207+. Det kunne slet ikke diskuteres. "Den var jo steget voldsomt i pris." som han sagde.

Nu skal jeg ud og bruge 500.- på en ny NAS, fordi Proshop fu¤%&! op... Det er bare ikke OK...

Jeg har handlet meget hos Proshop. Det er slut nu. Også SHG, da det er samme ejer.

--------------------------------------------------------------------------------

(1 dag senere)
Jeg har nu snakket med Forbrugerstyrelsen, og det forholder sig således, at kan en forhandler erstatte en bortkommet i deres varetægt, skal de erstatte den med en ny. Og det kan Proshop uden problemer.

Det har jeg forelagt Proshop, som stadig nægter at sende mig en erstatning, men kun vil udbetale mig penge.

Det er slut med at handler hos Proshop. Magen til elendig kundeserivce skal man lede længe efter.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 19:43

Det er mig bekendt klart defineret i købeloven, at i det tilfælde du beskriver, kan du gøre krav på at få det tilbage, du har afleveret... eller også noget, der til fulde kan erstatte det.

Det er ulovligt, det, de gør lige nu!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-01-09 19:47

justuniverse: Ulovligt... Ja, det stinker langt væk.

Jeg har endda en mail fra en af deres medarbejdere der siger min NAS er færdig hos producenten og ligeså snart de har den, sender de den til mig. Det er en uge siden og 3 telefonsamtaler og 4 mails siden.

Idag får jeg denne mail:

Citat
Vi er fuldt ud klar over hvor den er. Desværre er den acceptable reparationstid overskredet. Og der har vi et af to valg.

enten sende en ny eller
give dig det fulde beløb retur

Og det er sidstnævnte vi har valgt. Hvis du føler du må gå videre med sagen så er det dit valg. Sagen er lukket herinde fra.

Så er det sku´ svært at gøre noget.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-01-09 22:30

Det er sandt at der et valg, de har bare misforstået det og troet, at det var deres valg, det er DIT valg

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 22:35

Kortoververden: Lige præcis. Købeloven er til for at sikre forbrugeren... netop imod sælgernes "smarte idéer"...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-01-09 22:55

Ikke helt, Købeloven er til for at sikre, at alle ved hvilke regler der gælder, både forbrugere og handlende, at det så oftest er forbrugeren der har brug for hjælp er noget helt andet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-09 22:57

Proshop taber vist ikke penge, når man sammenligner priser inde på Edb-priser ligger de klart i toppen.....eller nærmere i bunden.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 22:58

Kortoververden: Jo. For dybest set er der tilsvarende en lov, der sikrer en sælgers rettigheder. Jeg kan bare ikke lige huske, hvad den hedder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-09 23:26

Æv - nu har jeg handlet en del småting med Proshop...................trist at de er sådan.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 17-01-09 08:58

Øv, Klag til medierne.

Start evt her.

vagthundene
http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article971942.ece

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 17-01-09 08:59

Fuck hvor er det skod at vi lever i et samfund hvor det kun hjælper at klage til medierne.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-01-09 09:17

Citat
Kortoververden: Jo. For dybest set er der tilsvarende en lov, der sikrer en sælgers rettigheder. Jeg kan bare ikke lige huske, hvad den hedder.

Øhh nej.. Det er den samme lov der gælder for både sælger og køber, alt andet ville være ulogisk

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-01-09 11:52

Selvfølgeligt gælder den samme lov for både sælger og køber.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-01-09 13:33

Je mener bare... at det er jo ikke for at sikre forretningens rettigheder, at der er 2 års reklamationsret på købte varer...
-og for det andet ER det altså ikke den samme lov, der gælder, når det er Proshop, der er kunde i forhold til indkøb af reservedele fra andre forretninger.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-01-09 19:50

der er forskel på handelskøb og forbrugerkøb, men de regler Pro shop benytter sig af i forbindelse med køb fra underleverandører er underordnet i forhold til deres kunder, og jo, det er da også for at sikre forretningen, at der er 2 års reklamationsret.. Forestil dig hvordan det ville være, hvis reklamationsretten ikke var tidsbestemt, så skulle du håndtere klager over produkter der var købt for måske 30 år siden

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-01-09 20:55

Eyvind: Jeg er også overrasket. Jeg har handlet der meget, så denne her behandling kommer bag på mig.

Generel kommentar:
Jeg kunne uden at blinke bruge "Anmodningsreglen", hvilket vil sige de skal reparere uden at blinke. Det har de også gjort, men produktet er forsvundet. Pist væk. De siger producenten har det, men det er en uge siden nu, jeg fik denne mail fra Proshop:

Citat
8/1-09

Din Disk Station er ifølge producenten færdig, vi afventer blot at de sender den til os, så vi kan sende den videre til dig.

Med venlig hilsen | Best regards

Thomas Würtz

Kundeservice

Citat
dato 9/1-09

Vedr. RMA XXXX.

Du kan forvente sagen afsluttet i starten af næste uge, beklager ventetiden.

Med venlig hilsen | Best regards

Daniel Andersen

Den 15/1-09 er den acceptable reparationstid overskredet, mener Proshop, og ordlyden i mit første indlæg dukker op.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-09 21:10

Som kendt i engrosleddet i en anden branche vil jeg fremføre at nogle af vore leverandører er meget imødekommende når det gælder defekte varer, andre vil ikke høre tale om at kreditere os så meget som een dollar medmindre vi vi bruger mangefold flere på at diskutere og tilbagesende produkterne, og det gælder sgu også varer som har en lav kostpris hvor det bedre kan betale sig at blot smide skidtet ud og imøde kunden for at bevare et godt forhold.

Men alt med måde, hvis jeg får fat i en returneret vare hvor jeg vurderer at enten slutbrugeren eller vores detailkunde bevidst har ødelagt varen får de intet ud af det.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-01-09 21:24

LuffeA :

Læs lige tråden/forløbet igen.

Der er tale om en server der står på toppen af et skab praktisk-talt urørt af menneske hånd. Der er ingen her der har ødelagt varen bevidst.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-09 22:08

Har jeg aldrig sagt, jeg mener også at Proshop er langt ude på dybt vand i denne sag.
Og selvfølgelig er der prisstigninger på en vare i reklamations/garanti perioden, men det må ikke være en hindring.

Jeg omtaler blot hvordan mine erfaringer er med leverandører