/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Justering af bindinger på ski
Fra : Sunnyman
Vist : 1319 gange
50 point
Dato : 16-01-09 17:43

Hejsa,

Har undret mig over hvordan de på skisportsstederne justerer bindinger. Altså hvor let eller svært bindingerne udløser i tilfælde af styrt.

Kan se på mine egne ski at der er tal fra 4-12, og min er justeret til 6.

Hvordan kommer de frem til den justering ?

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 16-01-09 19:26

Det har med vægten at gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-09 19:53

Ja det indstilles efter vægten, og de fører journaler på de professionelle så de ved på forhånd hvordan deres ski skal vokses og indstilles.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 16-01-09 20:34

Hvad jeg kan huske , skal man dele sin vægt med 10, dvs. er vægten 60 kg, skal bindingen stå på seks

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 16-01-09 23:05

Ok, Men har det ikke også noget at gøre med hvor erfaren man er ?

Måske en person på 70kg, men uøvet skal vel udløse tidligere end en person som er professionel !!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-09 23:57

Nej hvorfor det, det er jo lige skadeligt for dig som for den professionelle at falde. Skiene skal da slippe på jer begge.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-01-09 02:43

Prøv dig frem, men som begynder skal du ikke stramme dem mere end du kan sparke den støvle du lægger vægten ud af bindingen med den anden støvle.
Som øvet bliver der kørt lidt hårdere til den, og så er det sq træls hvis den ene ski falder af i svinget.

Ryger der et ledbånd, har du strammet dem for hårdt

Mvh
CiViC