/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Internet på Dell bærbar
Fra : Vindrue
Vist : 464 gange
200 point
Dato : 15-01-09 17:48

Jeg har netop lånt en Dell bærbar computer af en veninde, da min egen skal til reperation. Jeg kan dog ikke få den til at gå på internettet. Jeg har sat netværks ledningen i og den registrerer der er tilsluttet netværk, men når man åbner explorer så kan den alligevel ikke gå på nettet? Kan der være noget blokeret eller hvad kan jeg gøre for at få den til at åbne explorer? Nettet virker fint på min egen og en anden vens, så det har ikke noget med udbyderen at gøre.
Undskyld mine total uvidende computer begreber, men jeg ved ikke ret meget om computere

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 15-01-09 17:56

du skal sandsynligvis ind og aktivere netkortet

kontrolpanel>internet og netværkindstillinger> netkort: det skal vøre aktiveret (højreklik og tryk på aktiver)

Kommentar
Fra : Vindrue

Dato : 15-01-09 18:12

Hmm...sorry jeg fatter minus af det her
Der er en "Internetindstillinger" eller "Netværksforbindelser" hvilken af dem mener du? Jeg kan nemlig ikke finde det med netkortet i nogen af dem?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-09 21:20

prøv at gå i netværksindstillinger og se om der er forbindelser du skal aktivere der - det er ofte med bærbare at der er flere der skal det - i hvertfald værd at forsøge

Kommentar
Fra : Vindrue

Dato : 15-01-09 22:05

Det er prøvet miritdk, og intet virker ellers mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-09 12:20

hvis computeren kan registere at der er netværk, så er netværkskortet jo aktivt. Fortæl os derimod hvordan du går på nettet, er det via en router, er det via direkte forbindelse til udbyders udstyr osv osv osv osv. Det vil også være rart og vide om det er XP eller vista.

Kommentar
Fra : Vindrue

Dato : 16-01-09 16:19

Den har Windows XP. Hmm...nu kan jeg ikke alle de fine computer udtryk, men der er sat en (router?) i telefonstikket, og så derefter et netværks kabel direkte til computeren, så der er kun 1 der er på nettet af gangen. Det virker fint med min anden bærbar, så det er noget på denne Dell der ikke er som det skal være.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-01-09 22:37

nyt netværkskort, og da det er en bærbar så skal du ha' et nyt bundkort

Kommentar
Fra : Vindrue

Dato : 19-01-09 19:45

Den har jo lige virket fint på min venindes trådløse net for noget tid siden...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-09 13:15

hvor i landet bor du, jeg arbejder hos dell så kigger gerne på den.