/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Videoredigering
Fra : Sus_76
Vist : 577 gange
165 point
Dato : 14-01-09 07:48

Jeg har fået PINNACLE studio 9 til at virke på min computer.

Det jeg gør (da mit cabel til videokameraet er væk) er at sætte min afsluttede disk (8mm) i computeren.

Så bruger jeg avs videoconverter 6 til at ændre fra VOB fil til mpg fil.

Så kan jeg bruge den i PINNACLE

Mit problem er at tiden (Dato og klokkeslet) som står på mine optagelser ikke kommer med, og det vil jeg meget gerne have at de gør.

Er der noget jeg kan gøre for at de kommer med?

Er det noget i PINNACLE jeg skal gøre, eller er det før, f.eks. nå jeg bruger avs videoconverter.

Det der undrer mig er at hvis jeg afspiller min disk (8 mm, fra videokameraet) i min dvd, er det med, men når jeg afspiller den på computeren i Windows mediaplayer er det ikke?

Er der noget jeg kan gøre for at det også kommer med på computeren?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-01-09 08:16
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-01-09 09:14
Kommentar
Fra : Sus_76

Dato : 16-01-09 08:19

Jeg kan desværre ikke rigtigt finde noget på nogle af de sider jeg kan bruge.
Håber stadig at der er en herinde der ved hvordan jeg skal gøre det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-09 09:01

Har du peøvet dette i selve Pinnacle?

Import af video fra DVD
---------------------------
Selvom det ikke er capture i bogstavelig forstand, kan du også hente video ind i Studio ved at importere det fra en ubeskyttet DVD-disk eller et DVD-image på din harddisk. Menukommandoen Filer > Importer DVD-titler åbner en dialogboks, som lader dig finde og afspille det ønskede DVD-materiale og derefter importere det som en MPEG-2-fil til en mappe efter eget valg.

Sådan importeres en DVD-video:

1. Vælg DVD eller image ved brug af stifinderen under Vælg en disk eller et image.

Studio viser en liste over de “titler” (videofiler), der er tilgængelige på den valgte sti, under Afkryds titler til import.

2. Brug mappesøgningsknappen til at vælge en destinationsmappe til de importerede filer.

3. Indtast et navn til DVD’en. Dette vil blive brugt som en del af de importerede filers filnavne. For eksempel, hvis du navngiver DVD eller image som “Min DVD” og importerer Titel 12, så vil filnavnet blive:

Min DVD_Titel_12.mpg

4. Vælg den eller de titler, du vil importere, ved at afkrydse felterne ud for navnene. Du kan bruge afspilningsfunktionerne i højre side af dialogboksen for at afspille indholdet af den aktuelt valgte titel.

5. Klik på knappen Import.

Studio viser en statusbar, så du kan følge importoperationens fremskridt. Når den er afsluttet, kan du få adgang til at redigere filens indhold fra Albummet som ved en almindelig capturefil.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-09 09:02

peøvet =prøvet

Kommentar
Fra : fookhar

Dato : 16-01-09 16:13

Det kan tænkes at dat og klokkeslet ligger som et separat lag, ligesom undertekster på en dvd, muligvis også derfor du ikke kan se dem i Windows Media Player, men prøv at se om der er valgbare undertekster deri.

Kommentar
Fra : Sus_76

Dato : 16-01-09 20:41

Til Klaudi.

For at jeg kan gøre det du skriver skal jeg købe en aktiveringsnøgle og der er flere at vælge imellem... Nemlig disse:

Advanced Codecs:
Requires Studio 9.3 or higher (9.4 or higher required for DivX)
Expand your creative output options with the Pinnacle Advanced Codec Pack, including the following Codecs: DivX (requires update to 9.4 of higher), Dolby Digital 2 channel audio, Dolby Digital 5.1 channel audio (surround sound editing is not supported in Studio Quickstart or Studio SE), MEPG4 & MP3
View Catalog Page >>

--------------------------------------------------------------------------------
Pinnacle Premium DVD Menus:
Choose from over 50 high quality static and motion DVD Menus organized into theme packs such as Holidays, Baby, Sports, Weddings and more.
View Catalog Page >>

--------------------------------------------------------------------------------
Hollywood FX Transitions:
Choose from over 400 3D transitions organized into theme packs such as Weddings, Business and Sports, or transition types such as Ripples, Particles, Wipes & Fades, and more.
View Catalog Page >>

--------------------------------------------------------------------------------
Pinnacle Premium Titles:
Choose from our library of high quality 3D and 2D titles organized into theme packs such as Sports, Holidays, Baby, Professional and more. Each title comes in multiple variations including full-screen title, full-screen title overlay, lower third overlay, full-screen roll, roll overlay and crawl overlay. Sports titles also come with full-screen scoreboard, scoreboard overlay and lower third scoreboard.
View Catalog Page >>

--------------------------------------------------------------------------------
Ultimate FX Sound Effects:
Choose from more than 300 stereo sound effects organized into theme packs such as Vehicles, Weapons, Animals, Fire & Explosions, Sports and more.
View Catalog Page >>

--------------------------------------------------------------------------------
Plug-Ins:
Find the ultimate special effect tools and filters in our extensive plug-in library.
View Catalog Page >>

--------------------------------------------------------------------------------
Plug-Ins:
Find the ultimate special effect tools and filters in our extensive plug-in library.
View Catalog Page >>

--------------------------------------------------------------------------------
Upgrades:
If you have already purchased Hollywood FX Plus and want the remaining library of Hollywood FX transitions, you can instantly upgrade to Hollywood FX Mega.
View Catalog Page >>

Nogen der ved hvad for en jeg skal købe?

Puha synes da godt nok det er rimelig besværligt dette her

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-09 08:46

Jeg vil "gætte" på denne her:

Citat
Advanced Codecs:
Requires Studio 9.3 or higher (9.4 or higher required for DivX)
Expand your creative output options with the Pinnacle Advanced Codec Pack, including the following Codecs: DivX (requires update to 9.4 of higher), Dolby Digital 2 channel audio, Dolby Digital 5.1 channel audio (surround sound editing is not supported in Studio Quickstart or Studio SE), MEPG4 & MP3
View Catalog Page >>

da alt det andet er lyd effekter + effekter til menu fremstilling.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-01-09 09:56

Sus_76, du skal ikke bruge penge på at købe kodenøgler for at løse dit problem! Kodenøglerne er til at bruge til noget helt, helt andet. Kodenøglerne er beregnet til, at du får nogle ekstra faciliteter når du redigerer. Der er flere forskellige menuer, flere forskellige tekstmuligheder osv.

Jeg er mere enig med fookhar om, at "de ligger i lag". Hvordan det løses, det har jeg ingen idé om, men brug ikke penge på nøgler - med mindre deu vil udvide dine redigeringsmuligheder, med flere kreative ting!

Kommentar
Fra : Sus_76

Dato : 18-01-09 11:08

Jeg kan ikke finde ud af det med at de ligger i lag Nogen der ved noget om det?
Jeg har efterhånden prøvet alverdens ting i det program
Håber stadig at der er en herinde der ved lige hvordan jeg gør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-09 11:32

Citat
Mit problem er at tiden (Dato og klokkeslet) som står på mine optagelser ikke kommer med, og det vil jeg meget gerne have at de gør.

Og det KAN du ikke med mindre du lægger det på din harddisk via en optagelse...

Dato og klokkeslet kan du KUN se på originalen - det kommer IKKE med når du lægger filmen over på HD - desværre....

Jeg kender INGEN videokameraer der kan det....

Du kan dog omgå det vad f.eks. at vise "klippet fra kameraet på et TV og samtidig optage det på DVD - så er det nemlig "billedet du ser" der bliver optaget....

Men som sagt via overførsel er det ikke muligt....

Så det er IKKE pinnacles skyld - det er kameraets....

Ved at overføre via kabel får du maksimalt mulighed for "transferdato/time" og ikke "optagedato/time"..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-09 11:35

PS...

Det hjælper heller ikke som du gør at afspille Dven direkte i komputer...

Det kan KUN lade sig gøre ved en "nyoptagelse" set fra KAMERAET....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-09 11:37

PPS...

Hvis du kan SE optagelsen med datostempel på PCen ved at afspille skiven, kan du også OPTAGE den påny derfra...

Men det SKAL være en optagelse og ikke bare en IMPORT af filer....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-09 12:23

Prøv at lede efter et (gratis) program med den ønskede funktionalitet hér:

http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=filmredigering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 30-01-09 23:38

Hej
Når du nu har din videofil, til at ligge på HDen, så træk den ind i et videoredigeringsprogram
for eks. premiere, og så læg din tekst ind der med klokkeslet mm.
Og så har du også masser af muligheder for i dette program for at redigere din film, så ale de uheldige optagelser bliver fjernet.
Det er da' muligt, at den der i Windows hedder Movie Maker, også kan gøre det.

Hej

Kommentar
Fra : filmbent

Dato : 21-02-09 20:07

Hej
Hvis du vil have dato og tid på dine film, så skal du hente et lille program

DVdate 7.1.1 - det er et gratis program hvor du selv kan skrive dato og tid og hvor du selv bestemmer hvor på din strimmel det skal stå.

http://paul.glagla.free.fr/index_en.htm

Held og lykke med projektet