/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netværk med xp -vista
Fra : hpkh
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 13-01-09 20:44

jeg har problemer med at min xp maskine og min vista ikke kan få adgang til hinanden men i netværks oversigt kan de godt se hinanden.
så når der søges på mask på netværket kommer der intet frem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-09 21:34

De skal begge tillade fil og udskrifdeling.
Sådan at de kan h-klikke på en mappe og vælge deling.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 13-01-09 21:46

Du skal normalt også installere IPX protokollen.
Og sammen med fil og uskriftdeling (husk at dele en printer f.eks.), virker det.

Normalt altså.

Mhv Finn

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 14-01-09 01:34

Hej

-fildeling skal være slået til
-firewall incl. windows firewall skal der oprettes en ny regel for trafik mellem jeres lokale IP'er. Men i kan også prøve at slå dem fra. evt. tag hovedlinien imens?
// C a i N e

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-01-09 09:27

Det kan sagtens være Vista problemet ligger de har bygget alt for meget sikkerhed som ikke er altid lige let at finde ud af.

Prøv først at slå din firewall af begge steder og se om i kan pinge hinanden.

Se om du har slået evt. antivirus firewall fra også hvis du har sådan.

Gå ind i din Netværks- og delingcenter på vista og se hvad der er slået til og hvad der ikke er.