/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
USB til Firewire.
Fra : icedice
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 13-01-09 20:29

Jeg har en laptop uden firewire, som jeg gerne vil slutte et firewire lydkort til. Kan det lade sig gøre? kan man på en eller anden måde konventere fra firewire til usb?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-09 20:42

USB og firewire ( eller hvad det nu kaldes) har meget tilfælles. Det er næsten det samme, og du kan måske finde en opskrift eller et interface, som gør det muligt at tilslutte en firewire enhed via usb.

Når det alligevel ikke dur til lydkort er det fordi usb maximumhastigheden er langsommere end firewire.
Den eneste gode grund til at bruge firewirelydkort er den store hastighed, og dermed gode kvalitet du kan få med firewire. Det sætter du overstyr ved at gå gennem usb.
Så glem det og køb istedet et usb lydkort. Det bedre firewirwkort er spild af penge , hvis du bruger usb.

Du kan derimod få firewire til PCMIA porten, som de gode bærbare har.

Godkendelse af svar
Fra : icedice

Dato : 13-01-09 21:06

Tak for svaret transor.