/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
clearwire- godt eller snot....
Fra : casper0606
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 13-01-09 12:23

Er der nogen der kender til internet udbyderen clearwire, jeg har prøvet at google det men har kun fundet nogle meget gamle tests.....

Er der nogle herinde der har prøvet det, eller er der nogle der kender til nole nyere tests af produktet.....

På forhånd tak Casper

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 13-01-09 13:36

Næh jeg har en men jeg har et modem billigt til salg, da de ikke dækker i mit område, men dog i nabokommunen - surt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 13:38

Jeg har IKKE prøvet det....

Men...

Mine erfaringer med f.eks. mobilt bredbånd gør at Clearwires produkt ikke er værd at spilde tid på...

I princippet er det du du får jo "blot" trådløs adgang til deres (måske 8) accesspoints i HELE Danmark....

Der KAN ikke være stabilt..

Dernæst er du 100% afhængig af hvordan dit hus er (med mindre du vil sidde i haven med routeren) - det er en af de ting der går igen i ALLE brugerkommentarer...

Så mit råd

DROP DET...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-09 14:55
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-09 17:04

Ja mobilt bredbånd er nok det du vil være bedst tjent med. Alt efter hvilken udbyder du vælger, så vil det kunne bruges over det meste af danmark, og udlandet hvis det tilvælges, men det koster din søsters sommerløn. Datatransmision fra udlandet er ikke nede i fornuftig pris endnu.

Je har selv et mobilt bredbånd, som supplement til mit fastnetværk. Jeg vil derfor lige forklare kort om det.
Mit abonnement er kun et 1 Mbit, men kan opgraderes til det hurtige, mod øget udgifter.
Jeg har det kun for at kunne have forbindelse, når jeg ikke er hjemme under eget netværk.
Da mit er hos TDC, giver det også adgang til trådløs forbindelse, fra alle TDC's HOTSPOT's i Danmark.
Når det starter op, skaber den selv forbindelse til netværket, uden at man skal indtaste telefonnummer. Det hele køres på kortnumret, som er mit adgangs ID. Jeg kan derfor ikke bruge det til telefonsamtaler, men jeg kan sende og modtage SMS, via den medfølgende software.
Modemet forsøger først at få forbindelse til G3 netværket, og hvis det ikke er inde for rækkevidden, bruger den det øvrige mobilnet 1800/900 MHz.
Mit abonnement koster 149.- om måneden, og er nu med fri surf på nettet. Så reelt kanjeg lige så godt bruge det til hverdags, men da jeg har en højere hastighed på mit hjemmenetværk, så er det i min situation, at fortrække.

Altså med mobilt bredbånd, er du ikke længere bundet til hjemmet, men kan tage det med dig rundt i hele landet, også hvis du flytter.

Men prøv at veje for og imod, i forhold til dit behov!!!!!

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 13-01-09 17:25

Jeg gør lige opmærksom på at clearwire ikke kører på mobilnettet som andre mobile internet, det kører ved radio bølger wifi.......... har selv mobilt internet hos tdc og det fungerer sådan set udemærket på nær hastigheden.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 17:32

Der er INGEN der påstår det kører på mobilbåndet - det var blot til din orientering....

Det er hotspotpunkter - men du vil vel IKKE sidde under masten for at være sikker på forbindelse....

Det står dig da frit for at prøve... men du bad om vores meninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 17:33

Bestil det på nettet - så har du 14 dages fortrydelse hvis det ikke virker....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-01-09 19:46

Min pige har købt det,og hun er meget glad for det.Men hun bor midt i København så det er ikke noget problem med forbindelsen.Har hørt at hvis man ikke kan få forbindelse så kan man købe en antenne til og have udenfor vinduet.Du kan som Refi siger prøve det i 14 dage,du får pengene igen hvis du ikke er glad for det.
alimak

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 24-02-09 17:04

Har nu fået clearwire og har kørt med det nogle uger og det virker egentlig meget godt, men der er kun en download hastighed på 1.5 mb/sek

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 24-02-09 17:04

Tak for svaret severino.