/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
boafgift
Fra : mariaflemming
Vist : 239 gange
20 point
Dato : 12-01-09 21:40

min far er død og hans ratepension har han testementeret til mig. boet efter ham er insolvent. skal jeg så stadig betale bo afgift. ratepensionen er på ca 100.000kr før skat. hvad med det bundfradrag der er. det er jeg jo langt under

Kommentar
Fra : themis

Dato : 12-01-09 21:44

Der skal først betales 40% afgift efter pensionsbeskatningsloven.

Af de resterende ca. 60.000 kr. skal du betale boafgift med 15%

Der er ikek noget bodrag, når ratepensionen udbetales uden om boet

Mvh
Jørgen U Grønborg