/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ikke åbne internetprogrammer
Fra : mikkelbj
Vist : 717 gange
20 point
Dato : 12-01-09 20:02

hej alle.
jeg håber meget at i kan hjælpe med mit problem.
Jeg har en hp stationær computer, med styresystemet Windows XP Professional.
- problemet er, at når jeg skal installere et program fra nettet som f.eks msn messenger, eller itunes vil den ikke. Den vil sagtens "hente" ikonet og det til skrivebordet, men når jeg så vil installere programmet vil den ikke.
eks når jeg har hentet msn og vil åbne det: "ordinalen 266 blev ikke fundet i DLL-biblioteket msi.dll."
nogle der ved hvad jeg skal gøre for at den gider?

.. jeg kan sagtens installere programmer fra en cd-rom såsom ordbog etc.

jeg vil meget gerne have, at alle som bare har en ide om hvad det kan være, skriver forslaget, da ALT vil være en hjælp for mig

mange tak..

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-01-09 20:11

LOG IN som som EJER, ellers er det forkert program du henter ned
ELLER DU HENTER EN VERSION
32 BITS/ ISTEDET FOR 64 BITS
ikke alt passer sammen__trods alt

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-01-09 20:30

MSFT Artikel om hentning of installation af MSI 3.0 installer...:

http://support.microsoft.com/kb/893803/

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-01-09 20:31
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-01-09 20:33
Kommentar
Fra : mikkelbj

Dato : 12-01-09 20:37

mange tak for svarene..
jeg har fundet ud af at det vidst er 32 bits.
jeg vil godt lige indrømme at jeg ikke er den klogeste til sådan noget computer noget - så hvis jeg kunne få den helt fra starten med fremgangsmåder :)

Kommentar
Fra : mikkelbj

Dato : 12-01-09 20:45

på den der installation - hvilken af dem skal jeg så hente? (:

Kommentar
Fra : mikkelbj

Dato : 12-01-09 20:51

undskyld mine mange spørgsmål - men har lige et mere ..
nu popper der en besked op med "Denne installationspakke kan ikke installeres af Windows Installer. du skal installere en ny windows service pakke, som indeholder nyere versioner af Windows Installer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 20:56

Til XP findes der 3 servicepakker.
SP1 skal den bruge
SP2 bør den have
SP3 kan være meget godt.

Så du skal til windows update og hente dine servicepakker.

Kommentar
Fra : mikkelbj

Dato : 12-01-09 20:58

og det koster intet?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 13-01-09 04:18

nej.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 13-01-09 07:58

Det er den nederste af filerne

WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe

Som du skal klikke HENT ud for.
Klik kør når den kommer frem

Kommentar
Fra : mikkelbj

Dato : 13-01-09 16:48

okay .. vil jeg prøve.
og mange mange tak for hjælpen - skriver lige om det virker (: