/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Streame musik over netværk.
Fra : icedice
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 12-01-09 17:23

Findes der en fidus som man kan sætte til sin router som man så kan streame musik til som den så smider op i ens hifi anlæg? Altså så ens router fungere som airport...
Jo billigere simplere løsning jo bedre...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 18:00

Du gider ikke lave noget selv. ? ?

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 12-01-09 18:09

Selv, how?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-01-09 18:59

Hvis du bruger Windovs i en nyere version, kan du indstille mediaplayer til at kunnne streame filerne.

Find selv fortsættelsen af denne hjælpetekst.

Citat
Dele medier i Windows Media Player med andre personer eller enheder
Vis alle

Hvis du har et privat netværk, kan du bruge Windows Media Player til at dele medierne i dit bibliotek med andre personer, computere og enheder i hjemmet. Hvis du har en netværksbaseret digital medieafspiller som f.eks. Xbox 360, kan du bruge Windows Media Player til at streame musik, billeder og videoer fra din computer til denne enhed. Du kan derfor nyde indholdet af dit Player-bibliotek overalt i dit hjem — selv i rum, hvor der ikke står nogen computer.

Hvis du har mere end én computer på dit hjemmenetværk, og de andre computere kører Windows Vista, kan du dele Player-biblioteket på alle computerne, så du har adgang til alle dine digitale mediefiler fra enhver computer i hjemmet.

I nedenstående fremgangsmåde forklares det, hvordan du går i gang: Hvis du vil have overblik over deling af medier i Windows Media Player, herunder oplysninger om enheds- og netværkskrav, skal du se Dele medier på et netværk. Du kan finde oplysninger om tilpasning af mediedeling under Ændre indstillinger for deling af medier.

Sådan sluttes en enhed eller anden computer til netværket

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-09 23:02

Ja der er op til flere muligheder.
Jeg har en såkaldt internet radio, som kan hente musik og udsendelser fra hele verdenen, via internettet.
Den kan både køre trådløs og via kabel til netværket. ROKU Sound-Bridge kan ses på www.roku.com
Ellers er der streammusik i lange baner på www.radioblogclub.com hvor der kan søges på forskellige gengre, og du kan selv oprette din egen netradio.

Godkendelse af svar
Fra : icedice

Dato : 13-01-09 20:28

Tak for svaret severino.