/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Faktura program
Fra : CSSN
Vist : 1103 gange
100 point
Dato : 12-01-09 16:19

Hej

jeg har en lille virksomhed der handler med gammelt jern og metal.

Jeg søger et Regnskabsprogram/faktura program hvor man både kan udskrive regninger, men også kan udskrive en kvitto til den virksomhed jeg har afhentet jern hos og betalt penge.

Nogen herinde der kender et godt program ?

jeg har fundet et billed af et program på nettet. som jeg tror ville kunne bruges. men ved ikke hvad det hedder.

det kan ses på dette link.

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/Esu73975.jpg

På forhånd tak.

M.v.h. Chris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 16:21

du bliver ved idiot

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 16:21

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 1
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 5

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 16:24
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-01-09 16:36

Microsogt C5 eller C5 light.

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 12-01-09 16:45
Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 12-01-09 16:47

Hej

Det er korrekt at C5 og Summasumarum kan klare dit problem.

Jeg er dog i formiddags blevet præsenteret for et program, som godt kunne gå hen og "rykke" markedet.

Det er www.saldi.dk som er et online bogføringsprogram.

Det koster et lille gebyr pr. måned, og i løbet af et par år så er det dyrere end engangsbeløb for C5 og Summasummarum, men fordelen er at du hele tiden har et opdateret program, hvor der bliver taget backup for dig, og du kan bruge det fra alle PCer på nettet - rent faktisk kan du logge på ude ved en kunde og skrive "afregningsbilaget" på stedet (men i praksis venter man nok til man kommer hjem).

Det med at skrive"kvitteringer" der hvor du har hente jern og betalt penge, det er blot en kreditnota (afregningsbilag). Husk her, at du har en udvidet forpligtigelse til at sikre dig at den du betaler til rent faktisk er momsregistreret - og du skal kontrollere det jævnligt.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : CSSN

Dato : 12-01-09 17:29

hej leo

Tak for svaret.

PS: Kan du sige på hvorfor der kun er 20% moms på dieselregninger ?

M.v.h.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-01-09 17:42

Der er 25% moms på alt. Beregnet bå basis af varebeløb UDEN moms.

Beregner du af beløbet inkl. moms er det 20% - på alt.

Kommentar
Fra : CSSN

Dato : 12-01-09 17:44

det forstå jeg sgu ikke helt. skal der beregnes 25% eller skal der ikke ?

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 12-01-09 17:47

Hej

Der er 25% moms i Danmark.

Men det som "snyder" er at man regner "opad"

F.eks.
Kontorartikeler kr. 92
Moms 25% af kr. 92 er kr. 23
Ialt til betaling kr. 115

Hvis du så regner kr. 23 ud fra kr. 115, så er det kun 20%, men det er fordi du regner "den forkerte vej".

Det er et "problem" som rigtigt mange har problemer med at forstå.

Jeg har enkelte gange set en bon hvor der står "20% moms", men det er fordi den person som har kodet programmet til bonudskrivning er en "klumrian"

Håber det hjalp lidt.

Hilsen

Leo Lund

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-09 17:50

Hej

Du får lige to eksempler mere.

Eksempel 1:
Kontorartikler kr. 80
Moms 25% af kr. 80 = kr. 20
Ialt til betaling kr. 100

Eksempel 2:
Kontorartikler kr. 100
Moms 25% af kr. 100 = kr. 25
Ialt til betaling kr. 125

Ved ikke om det hjælper med at forstå det korrekt - håber det hjælper.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 12-01-09 17:55

Hvor mange spørgsmål vil du oprette om det samme, og når du så opretter...hvad med lidt tålmodighed, i stedet for at lukke spørgsmålet med det samme.
Når man som jeg får en mail, da jeg abonnerer på spørgsmål vedr. bogføring m.m., så er det sgu for meget, at man bruger tid på at åbne for derefter at se at det er lukket med det samme.

Kommentar
Fra : CSSN

Dato : 12-01-09 17:57

til johnny p. tråden er åben du kan da bare skreive !

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 12-01-09 17:58

Ja det kan jeg da ..men prøv lige og SE .. hvad der er jeg skriver i starten af min tråd

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-01-09 18:03

Hej CSSN hvorfor annullerer du ike dit spørgsmål, her hvor du har fået svar.
Lad være med at drive virksomhed når du ikke ved at momsen er 25% her i Danmark.

Jeg afregner slet ikke moms, det giver flere penge i kassen.

hawaii7

Kommentar
Fra : CSSN

Dato : 12-01-09 18:10

der var en fejl i tråden. det var derfor.

Til Leo

så entelig hvis man skal regne rigtigt. skal man så regne den forkerte vej ?

Et sprøgsmål. en regning fra storebælt.

Pris. 620,- DKK.

Beløb uden moms. 496,- DKK.
Moms 25% 124,- DKK.
Total. 620,- DKK.

Hvis man så udregner 25% moms af de 620 så giver det istedet for 155,- DKK.

Hvad skal man så forholde sig til ?

M.v.h. Chris

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-01-09 18:22

De 620 er jo beløbet INKL moms.

Kommentar
Fra : CSSN

Dato : 12-01-09 18:27

Hej Nu har jeg sgu fundet ud af at udregne det rigtigt. Takker mange gange for de goe svar. Leo får point.

M.v.h. Chris

Godkendelse af svar
Fra : CSSN

Dato : 12-01-09 18:37

Tak for svaret Leo.pedersen. jeg spørger nok igen en anden gang hvis det er noget jeg er i tvivl om.

M.v.h. Chris

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-01-09 19:04

Jeg troede ikke der var voksne i Danmark der ikke vidste det med 25% og 20% moms. Man kan sgu da ikke - af et beløb man lige har lagt 25% moms på, regne modsat med 25% og tro man får det samme. Det er jo et helt andet beløb man nu arbejder med.

Kommentar
Fra : CSSN

Dato : 12-01-09 21:24

jeg vidste godt at momsen var 25%. det var regnemåden jeg var i tvivl om.

men det et da godtnok utroligt som folk skal hakke på hinanden herinde.
Hvad med at "Enkelte" personer lige tager sig lidt sammen, og så holder en nogenlunde sober tone!

M.v.h.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 13-01-09 14:34

Du oplever nok "hakkeriet" fordi det grænser til at om du tager pis på os. En lille forretning, og så ved du ikke hvordan man regner moms?
Desuden vil det være ret relevant at spørge din revisor om hvilket program, der er hensigtsmæssigt at bruge. Han kan koste rigtigt mange unødige penge, hvis han skal bøvle i et program, han ikke kender.

Kommentar
Fra : Start-Base

Dato : 22-01-10 11:20

Gratis fakturaprogram eller bogføringprogram prøv at se om der er noget du kan bruge på www.start-base.dk