/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Pengene tilbage en hel HF
Fra : kipumi
Vist : 1712 gange
100 point
Dato : 11-01-09 15:01

Jeg ser, at der er blevet indført en tilbagebetaling af kursusafgifterne på VUC, hvis man tager en hel HF. Man skulle kunne få pengene tilbage, men fra hvornår gælder denne regel? Er det noget man skal aftale, før man går i gang eller kan jeg, som afsluttede mine enkelfag for 4 år siden, få pengene tilbage.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 15:18

du tror på julemanden

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 11-01-09 15:23

http://hf.vucnordsj.dk/ Dette er fra deres hjemmeside:

Ved at sammenstykke enkeltfag til en hel eksamen, kan du gøre det i det tempo, der passer dig: du kan bruge 2 år, 2½ år, 3 år osv. Du skal her betale 300-600 kr. pr fag ved tilmelding, men du får pengene tilbage, når du har afsluttet din hele HF.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-09 15:32

Citat
Vær også opmærksom på, at sammensætter du en hel HF, kan du få deltagerbetalingen tilbage. Det sker ved, at du henvender dig til vejlederne og sammen med dem udfylder et tilbagebetalingsskema.
Du kan også få deltagerbetalingen tilbage, hvis du tager fag, som kan give adgang til en række mellemlange videregåendeuddannelser - spørg i vejledningen

http://www.vuc-hls.dk/sw8944.asp

Citat
Hvordan og hvornår du får pengene retur afhænger af, hvilken uddannelsesstøtte du får.

Studievejledningen vil hjælpe dig med at finde ud af, hvad du kan få tilbagebetalt, og de har de nødvendige skemaer, som du skal bruge.

http://www.vuc-hls.dk/sw8960.asp

Citat
Tilbagebetaling

På nogle af vores uddannelser kan du søge om tilbagebetaling af deltagerbetalingen. Det kræver dog at du har gennemført og bestået uddannelsen. Tilbagebetalingen gælder for:

Afslutningen af en hel HF, men kun for fag, der indgår på eksamensbeviset
De særlige HF-fagpakker.

Du skal dog være opmærksom på, at de eventuelle tilskud du har modtaget fra SU-styrelsen, fratrækkes det beløb, du skal have tilbage.

Der skal bruges et særligt skema til tilbagebetaling af deltagerbetaling, skemaet finder du på su.dk.

Du kan ikke få tilbagebetaling for enkeltfag.

http://vuclyngby.dk/dk/hf/enkeltfagshf/prisogbetaling

Jeg tror du er for sent på den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 16:13

Citat
Jeg tror du er for sent på den

Citat
Ved at sammenstykke enkeltfag til en hel eksamen, kan du gøre det i det tempo, der passer dig: du kan bruge 2 år, 2½ år, 3 år osv. Du skal her betale 300-600 kr. pr fag ved tilmelding, men du får pengene tilbage, når du har afsluttet din hele HF.

Jeg tror ikke du er for sent på den, uddannelsen kan jo tage flere år, men du skal under alle omstændigheder tale med din studievejleder, så må han/hun kunne fortælle dig, hvordan du skal bære dig ad, med at få pengene tilbage/papirerne udfyldt mm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 16:31

Du skal bare ringe til kontoret på den skole hvor du har taget din HF. Forklar dit spørgsmål og såfinder de ud af det. Sværere er det ikke.
Hilsen tidl. lærer på VUC og HF

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-09 17:00

I spørgsmålet står der

Citat
Er det noget man skal aftale, før man går i gang eller kan jeg, som afsluttede mine enkelfag for 4 år siden, få pengene tilbage.

som afsluttede mine enkelfag for 4 år siden, få pengene tilbage.

Så derfor tror jeg, at spørgeren er for sent på den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 17:02

Citat
som afsluttede mine enkelfag for 4 år siden, få pengene tilbage.

Så derfor tror jeg, at spørgeren er for sent på den.

Det havde jeg lige glemt, da jeg svarede før...............jeg tror du har ret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-09 17:16

Citat
Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2007 og har virkning for opkrævning af deltagerbetaling efter 1. januar 2007, jf. dog stk. 3, og for tilbagebetaling af deltagerbetaling, herunder også deltagerbetaling opkrævet efter de hidtil gældende regler, efter 1. januar 2007.

http://www.dk-arbejdsmarked.dk/arbejdsmarkedslove/love/regel.html?id=24414

Ok Nordsted1

Men spørgeren er for sent ude

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 11-01-09 22:11

Tak for svaret ans. Jeg havde lige håbet på, at jeg kunne få nogle penge i kassen .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-09 22:21

Selv tak ... jeg tror ikke du er den eneste, der havde håbet på nogle ekstra kroner i kassen