/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvikle fælge passer til hvad
Fra : alvinanker
Vist : 4063 gange
50 point
Dato : 11-01-09 14:41

Jeg har fire fine fælge fra en Renault Megane 1.5 DCI liggende. jeg kan ikke finde ud af om de passer på min Volvo C30. (jeg har ikke prøvet fysisk). Jeg har trevlet nettet for at finde ud af hvad der passer til hvad. Er der nogen som har et link eller kan henvise til et sted jeg kan finde svaret og se hvilke fælge fra andre mærker som passer på min C30.

Mvh
Alvin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-09 14:47

Der er så mange forskellige fælge at du skal være mere end almindelig heldig for at kunne finde anvendelse for et par tilfældige gamle fælge.

De skal passe i diameter, bredde, navhul, boltehuller og indpresningsdybde.
Det sidste er der mange som glemmer. Så belaster de lejerne for hårdt og får forkerte styreegenskaber.

Det er normalt sådan at dækkets centrum skal være lige omkring lejets centrum, så det kun belastes med et moment, når man svinger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-09 15:03

http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Link til sammenligning af forskellige fælgstørrelser, boltafstand m.m. til forskellige biler

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-09 15:51

Citat
Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-09 15:03

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Link til sammenligning af forskellige fælgstørrelser, boltafstand m.m. til forskellige biler

Imponerende Dova, det gyder respekt.
Jeg ville ikke engang gide at skrive dette i søgefeltet for jeg troede virkelig ikke at en sådan liste fandtes

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 11-01-09 16:21
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-09 18:09

Kloge ord som vanligt fra Dova m fl. Den vildledende Ingeniør glemmer du bare! Han fatter alligevel minus!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-09 18:11

..og da Volvo og Renault er familiemæssigt relateret kan en mekaniker svare på et sekund, med mindre DOVA's fine liste kan svare!

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 11-01-09 18:52

http://www.thansen.dk/wm_car.asp?c=2177265549&n=2094717330

Her går ind og finder Årgang/Model på begge biler , så kan du se om de passer .

Men jeg tror ikke det går fordi Navhullet skal være større til Volvoén.