/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine overfyldt
Fra : spikedk
Vist : 6246 gange
20 point
Dato : 10-01-09 19:57

Jeg har købt en ny Logik LF674SSN opvaskemaskine.
Når jeg vil bruge den giver den mig en fejlkde E4, som betyder at den er overfyldt med vand. Men der er ingen vand i maskinen, og hvis jeg hælder en spand vand ind i den, tømmer den godt nok denne, men giver mig så den samme fejlkode senere hen igen.

Det skal lige sige, at første gang den kom med denne fejlkode, skete efter drænrøret var blokeret, så der stod vand i maskinen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-09 20:03

Ring til forhandleren og fejlmeld den. Den er ny og så er der garanti på.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-01-09 20:21

Du har 2 års garanti, og husk at evt. reparationer gælder yderligere 2 år.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-01-09 21:43

Så skal du rense slangen til presostaten... Der går en tynd slange til en rund plastik/metalt ting med med nogle ledninger på.

Hvis denne slange er stoppet kan den enten ikke måde vandstanden eller hvis den er stoppet/fyldt fortæller den at manskien er fyldt med vand.

vh ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 23:01

Tag toppladen af og du kan se den pressostat.

Tag stikket ud elle sluk for afbryderen ude ved måleren

Træk den tynde plasslange af pressostaten og pust i den
Pressostaten er rund på ca 3-5 cm i diameter og et par cm tyk