/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Opsigelse til Coop danmark
Fra : Pyro0611
Vist : 5049 gange
20 point
Dato : 10-01-09 17:31

Hej,

Jeg er næsten sikker på at jeg har fundet mig et nyt arbejde i byens Burger King. Jeg arbejder i forvejen i en Coop Danmark butik, nærmere betegnet en Dagli'Brugs. Jeg skal så til at skrive en opsigelse, men har ingen idé om hvordan jeg skal lægge ordvalget..

Problemet er nemlig at butikschefen er en ven af familien, og jeg vil nødigt gøre hende sur.. Det er jo trodsalt en lille bitte butik langt ude på landet hvor alle kender alle.

Der står også dette i min ansættelseskontrakt under opsigelsesvarsler:
4 måneders uafbrudt beskæftigelse er opsigelsesvarslet fra begge sider 1 måned til udgangen af en måned.

Betyder dette at hvis jeg sagde op i dag, at jeg så først stoppede den 31/1-09 eller den 10/2-09? Jeg forstår det ikke helt..

Men hvis I gider at sende en slags skabelon vil jeg være meget taknemmelig!

--Pyro0611--

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-09 17:46

Som du selv nævner, har du 1 måned opsigelse til udgangen af en måned - det vil sige, at du tidligst kan stoppe med udgangen af februar måned. Og det kræver selvfølgelig, at du afleverer din opsigelse inden udgangen af januar måned.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-01-09 17:53

Skriv at du desværre er nødt at opsige dit job til fratrædelse senest ved udgangen af Februar da du er blevet tilbudt andet arbejde men at du har været utroligt glad for den tid du har haft på din nuværende arbejdsplads.

Derudover så vent lige med at aflevere noget før du har skrevet under på noget andet.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 10-01-09 18:32

Undertegnede opsiger hermed min stilling som butiksassistent.
Så jeg fratræder med udgangen af februar 2009.
Jeg har været glad for at arbejde i min lokale Dagli'Brugs, men har fundet andet arbejde jeg vil afprøve.
Venlig hilsen
Pyro0611

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-01-09 18:35

Citat
Venlig hilsen
Pyro0611

Nemlig....men det er MEGET vigtigt du husker at skrive dato på ......ligesom du skal huske at underskrive den personligt.

Kommentar
Fra : Pyro0611

Dato : 10-01-09 18:55

Jeg syntes bare at det virker lidt forkert kun at skrive tre linjer, eller hvad?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-01-09 19:14

Citat
Jeg syntes bare at det virker lidt forkert kun at skrive tre linjer, eller hvad?

Du skal ikke skrive en roman om det. 3 linier er nok. Det siger jo det der skal siges/meddeles.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-09 19:45

Arbejdsgivere kan omvendt nøjes med tre ord når man bliver fyret........hvad Din nuværende arbejdsgiver nok ikke ville gøre medmindre Du har haft fingrene i kassen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-01-09 09:56

må jeg spørge hvor gammel du er? Hvis du er under 18 kan opsigelse varslet nok ikke gøres gældende.

Kommentar
Fra : Pyro0611

Dato : 11-01-09 15:38

Jeg er 16 år gammel.. Vil det så sige at der ikke er opsigelses frist på?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 13-01-09 08:56

har dine forældre skrevet under på kontrakten eller har de tidligere skrevet under på en kontrakt angående arbejde?
nej kontrakten er ikke gældende hvis de ikke har, dog kan den den være det hvis de tidligere har skrevet under på en lignende kontrakt.
se evt:
http://www.jobpatruljen.dk/loen_og_love/ansaettelsekontrakt.aspx

Kommentar
Fra : fhd6886

Dato : 28-01-09 04:15

Mange arbejdeskiver kender reglerne for kontrakter og vil tit udnytte dem til egen fordel. F.eks. kan de jo tillade at bryde kontrakten, hvis dine forældre ikke har skrevet under mm.
Jeg har vist været lidt uheldig med firmaer, men jeg ender altid med at blive snydt , så jeg frygter det værste og håber det bedste.
Jeg synes, at du skal gå ud fra kontrakten, for at holde din samvittighed ren, og skrive noget i stil med det nilsg foreslog. Hvis du markerer, at du har været glad for at arbejde ved dem, men gerne vil afprøve noget nyt, smækker du ikke med døren, og har derfor en god chance for at kunne blive genansat, hvis du vil det på et senere tidspunkt.

Held & lykke med det. Håber du finder det arbejde, som du gerne vil.