/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hjemmelavet fotostudie.
Fra : JubazKan
Vist : 5314 gange
110 point
Dato : 10-01-09 12:10

Jeg vil vide hvordan man laver et fotostudie uden proff udstyr. Med billige lamper, opstilling med og uden flash osv.

Så jeg vil høre om nogen har et link til en side evt. på youtube, hvor man kan se hvordan man bygger et fotostudie, og hvordan man opstiller lamper reflektorer osv. Jeg har selv søgt lidt på youtube men fandt kun noget om opstilling af proff udstyr.

Jeg har et sony a300 til at skyde billederne med.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-01-09 12:34

http://dom.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/pages/fotostudie?OpenDocument

Se lidt på den her.... Jeg tror at det er dette som du er ude efter
Mvh sverola

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 13:29

Jeg har en mathvid væg som jeg også kan hænge et blåt ensfavet stof (ej blankt)
to enkeltstående lamper fra Bauhaus (118 kr. stk)
loftet er mat og hvidt.
stativ til camera
lamper og camera er på linie
lamper lyser skråt op mod loftet og 5 gr. bagud
optagelse er med selvudløser (ingen rystelser)

Jeg har taget en del passfoto.

Lyse mennesker bør have en farvet baggrund.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 13:30

Glemte lige at 2 X 300 Watt er nok.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 14-01-09 17:06

Eyvind: Nu siger du at lamper og kamera er på linie? Altså et på hver side at kameraet?

Og er lamperne halogen? Jeg har nemlig ikke set dem i 300watt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 17:16

Nej de er 500 watt og kan godt bruges - men jeg har købt nogle 300 watt og sat ind i stedet for.

Jeg har lige i dag haft opstillingen stående, og sætter det op igen om et par dage så jeg kan vise hvad jeg gør.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 14-01-09 18:48

De 300 watt som du bruger, hvad er det så for nogle og hvor har du købt dem? Jeg har været i jem og fix i dag, men de havde ikke noget som kunne bruges.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 20:33

Jeg har købt mine lamper med stativ hos Bauhaus til 118 kr. stk med 500 wATT
http://viewer.zmags.com/publication/e842e4ab#/e842e4ab/20

Men Silvan har dem vist også.

Hvis du syntes de lyser for meget og vil skifte til 300 watt så må du ikke røre lyskilden med fingrene.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 14-01-09 21:01

Der var de jo..... Nå man kan få selve pæren i 300 watt? Jeg har kun set dem i 150 watt og 500 watt.....

Jeg tænkte os på at lave en softbox men det er vidst lidt for voldsomt at bruge dem med en 500 watt i pga varme udviklingen, da jeg vil lave den med stof og pap

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-09 09:37

Jeg smækker lyset skråt bagud op mod et hvidt loft.
Min opstilling er til pas/kørekort hvor der ikke må være skygger eller refleks fra briller.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-09 17:06

Så enkelt er mit fotostudie.
http://peecee.dk/upload/view/149832
Personen står med ryggen til det blå lagen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-09 12:37

Eyvind
Jeg vil gerne bestille et pas, men det skal ikke være i mit navn.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-09 19:15

Keldd - Skal det være et diplomatpas eller bare et alm. pas.

Det kan heller ikke nytte med dit eget navn..........du når ikke endgang udenfor Danmarks området.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 04-03-09 12:49

Hej her er lidt til et studio
http://www.cav.dk/STUDIO/Tilbeh%C3%B8r,_studio-1.aspx
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 04-03-09 12:55
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-09 13:22

jammen jammen óli - de studielamper kan slet ikke måle sig med dem fra Bauhaus.

Bortset fra det så bliver mine billeder uden skygge og brilleflimmer (til pasfoto)