/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
salpeter
Fra : Bistooen
Vist : 2794 gange
80 point
Dato : 09-01-09 22:33

jeg har brug for noget salpeter og magnesium
blot til røgbomber
nogen som ved hvor man kan købe salpeter og magnesium i butik?

her er link men vil hellere købe i en butik :)

MG: http://marinelageret.dk/anoder-197/magnesium-anoder-2224.html
KNO3: http://www.borupkemi.dk/61be543f-bb89-40cb-a85d-d1108d3fd7fd.W5Doc?mid=B7848979-08DC-4E97-9880-703A695E825D&&SubHeading=Produktliste%20Flydende%20Kemi

Det ku være fedt hvis i ga jeres egen erfaring

ved godt det er pisse farligt.. .

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 09-01-09 22:38

Fortæl hvor du bor.
Så skal jeg give dig adressen til nærmeste skadestue.

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 09-01-09 22:40

Hvor dum tror du jeg er? jeg laver sku da en mega lang lunte så jeg kan løbe vøk hvis nogen af dem skal explodere ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 22:42

Bistooen..........det er i det forkerte forum du spørger, smut hen på arto evt facebook

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-09 23:14

Spørg din fysiklærer:

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 09-01-09 23:14

hvor skulle jeg måske skrive på facbook?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-09 23:20

Prøv denne søgning. Der er andre, der har spurgt før dig... måske finder du svaret...
http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=20802&ss=salpeter&sa=7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-09 01:39

Følger Du slet ikke med i hvad der sker rundt omkring ????

Antiterrorlovgivningen indbefatter bl.a. at salpeter og lignende koncentrerede gødningsprodukter samt andre produkter der i forkerte hænder kan springe Din egen familie i luften i S-toget f.eks. er fjernet fra de steder hvor man førhen næsten frit kunne købe.
Selv landmænds indkøb af lidt kraftigere gødning end vi andre kan købe i planteskolen bliver overvåget.

Som før skrevet, skal Du lave røg så brænd et bildæk af, det oser iøvrigt også meget længere end en røgbombe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-09 09:16

Han har for mange tommelfingre, idioten

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 10-01-09 10:34

Men hvor er hele mutivationen henne?

Ved sgi da godt at alt der potientielt kan sige bang, er helt vildt ulovligt, men var I ikke også helt eller delvist pisse ligeglade med de regler dengang I var unge og "krudtgale"

Men hvor er lysten og "drivet" i at spørge hvor man købe skidtet henne?!?!

Hvis man er bidt af en gal krudtkarl, er der da rigeligt læsestof, og masser af tilfredsstillelse i, at søge informationer omkring emnet!

Søg og du skal finde!

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 10-01-09 19:54

110 % ennig i hvad michealmoeslund siger!

altså bare fordi i er blevet ældre måske har fået børn og har et kedeligt liv behøves vi andre jo ikke at have det ;)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-09 20:01

Selv mange os tæt på de tres kan sgu lide at lege med fyrværkeri, men vel at mærke lovligt og ikke nødvendigvis for at underholde børnebørnene.

Kender I ikke udtrykket "For alle drenge mellem syv og firs" ?

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 10-01-09 22:16

godt sagt LuffeA.

kan du købe salpeter?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 04:02

Næh, og hvad skulle jeg bruge det til ?

Hvad havegødning angår køber jeg det tilgængelige hvadenten det hedder Grønne Fingre eller 3-1-5 og bruger det kun til jorden.
Og lovligt fyrværkeri mangler der jo ikke ugen op til nytår.

Jeg har dog et andet tip der ikke forurener så meget som et brændende bildæk, man lægger et stykke brød på risteren og lader det blive kulsort, det giver en pragtfuld tæt røg, hvis man så i forbindelse med røgudviklingen mangler noget der siger bang og alligevel står i køkkenet tager man en gryde og slår hårdt på den med en kødhammer.

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 11-01-09 15:18

kan man stadig købe explosivt have gødning ?

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 11-01-09 15:25

HEY ALLE SAMMEN SPØRGSMÅLET ER BLEVET 60 VÆRD!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-09 15:30

Du får først svar ved 501.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 16:16

Rejs til Sydamerika og grav det selv ud, og hav nogle talegaver parat til tolderne når Du lander i Kastrup, hvis Du da ikke forinden er spærret inde i Chile for at prøve på at smugle det ombord på et fly.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-01-09 16:30
Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-09 16:33

Når du er så dum at du ikke kan kende forskel på salpeter og salpeteryre så skal du holde dig fra sådan noget.

Du kan lave salpeter selv , som man gjorde i gamle daget.
ved udtræk fra en kompostbunke, eller fra en mur.

Du kan også neutralisere salpetersyre med kaliumhydroxyd og inddampe resultatet, til du har tørt kalium nitrat.
Pas på men åndedrætsværn og beskyttelsespåklædning.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-01-09 16:43

Fremstilling af det du søger ligger frit tilgængelig flere steder på nettet. Bare ikke på Kandu.dk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-09 17:33

Ellers jagter du bare Transor. Han er altid god for en opskrift.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-09 17:47

...og Transor er til gengæld så åndsvag at han gladeligt udeleverer opskrifter der kan anvendes til at ombringe sig selv. Men han har også en ingeniørmæssig baggrund (og udtaler sig oftest om ting han fatter minus af). Med stor selvsikkerhed iøvrigt. Og total mangel på evnen til at kigge ind og sige: "Ups, her vidste jeg godt nok for lidt". Så følg Transor's gode råd og ombring dig selv!

PS Hvis du ikke ved hvad det betyder, betyder det at du slår dig selv ihjel!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-09 17:51

......vil du virkelig slå dig selv ihjel med noget der siger STOR bang? Så er løsningen tættere på en du aner. Et hurtigt indbrud hos den lokale mekaniker og lidt småting med derfra. En plasticpose og BUUUUUM i en størrelsesorden du aldrig havde gættet. At du risikere at omkomme eller komme til skade betyder vel mindre?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 17:58

Al-Qaida hilser dig sikkert velkommen.
De bruger idioter til at binde bomber på maven
for at se hvordan de springer i luften.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 17:59
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-01-09 18:00

.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 18:01

Amen

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 11-01-09 18:37

Hmmm

jeg vil ikke være medlem af Al-qada eller hva de hedder.
nogen siger at man skal bruge salpetersyre til det og ikke salpeter.
og helvede! jeg skal lave fucking røgbombe!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-09 18:41

Køb 20 Prince.....

Bare tænd hele pakker på en gang...

Det giver blot en lidt langsommere død....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-09 18:42

Vent på en PM fra Transor. Han rådgiver gerne!

Vi andre har selv være knægte og har fattet at det er åndsvagt at eksperimentere med sådan noget noget lort!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 18:52

Sæt ild til Din fars bil.

Han oser så i flere dage

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-01-09 22:18

>3773
Det er ikke alle ingeniører, der er døde mellem ørerne. Jeg har adskellige kolleger af slagsen, som er blevet banket på plads til at modtage viden.
Med hensyn til salpeteren, så glem kompostbunken. En gammeldags staldmødding er, hvad du skal bruge. Og Chile - tjah, der skal du indbygge varmelegemer for at holde det nogenlunde tørt. Natriumnitrat suger fugt fra luften i voldsom grad. Det er opstaået i mange egne af Jorden. Chile var bare det eneste sted, der var tørt nok til, at det ikke bare sugede vand fra luften og løb ud i havet.
Og i øvrigt giver blanding af magnesium og kalisalpeter et brisant sprængstof, der absolut ikke er for begyndere. Sukk - i min tid kunne jeg nøjes med ordinært sortkrudt. Og røg det er da vist noget med noget meget varmt plus tildrypning af glycerin. Eller kig ind i en butik med sceneeffekter.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 13-01-09 19:21

Har lige set på TV DR1 idag et ungdomsprogram hvor nogle unge menesker lavede røgbomber af:

Fuglelort og chokolade.

Kommentar
Fra : Bistooen

Dato : 18-01-09 00:22

hvad? fuglelort og chokelade? det lyder sært.. .

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-01-09 07:28

fuglelort er meget gødningsholdig ( salpeter) også benævnt guano chokolade sukkerholdig.
Som knægt lavede vi da meget røg af sukker og salpeter det er mig bekendt ufarligt så længe man ikke begyder at "pakke det ind ", men det er da noget forbandet mikljøsvineri.
Køb en røgmakine

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-09 09:27

Citat
HEY ALLE SAMMEN SPØRGSMÅLET ER BLEVET 60 VÆRD!

Gud fader i skuret .....endnu en idiot.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 18-01-09 11:01

Bistooen

Fjolser som dig vil enten skade dig selv - det er sådan set i orden for mig, eller du vil skade andre hvilket er meget lidt i orden.

Du giver meget tydeligt udtryk for at du vil fremstille bomber - det er strengt ulovligt.

Så alt i alt burde man egentlig melde dig til politiet så de kan lære dig lidt om landets lovgivning.