/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Styring af ens musik?
Fra : madsemillarsen
Vist : 826 gange
45 point
Dato : 09-01-09 18:13

Hej

Findes der et program som afspiller ens musik f.eks. efter genre. Nærmest en intelligent musikafspiller på computeren? Til en fest kan man så bestemme en tidsplan for at man vil høre hygge musik i to timer f.eks. til spisning og senere vil man høre techno eller rock sange?
Hvis i forstår hva jeg mener? I hvert fald sådan så man under middagen ikke lige pludselig sidder og høre Infinity eller noget... Men samtidig hvor sangene bliver mixet i mellem de kunsterer.

Glæder mig til at læse jeres svar

Mads-E

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 18:23

Jeg kender ikke selv sådan et program

Jeg bruger winamp.... og der har jeg lavet forskellige mapper, ny musik, gammel musik osv.

Du kan jo starte med at spille den stille musik, så fjerne playlisten, og tilføje den næste, det er meget nemt

http://www.winamp.com/

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-01-09 18:30

Hejsa.

Du har din medieafspiller på din computer, den kan bruges.

Du kan evt. lægge din musik ind som Mp3 og så ud fra den lave musiklister. en musik liste kan variere i tid alt efter hvor meget musik du ligger på de enkelte lister, hvad de skal hedde bestemmer du.

Dine musik numre på computeren kan du gemme og omdøbe som du selv ønsker at kalde dem i emner "Parti , fest, stille, dans, osv.osv.

Udfra fra hvad du så har kaldt de enkelte eller hele mp3 cd'er kan du sætte dem sammen i de ovvennævnte spille lister.

Håber du forstår hvad jeg skriver, ellers kom på banen igen.

Prosat

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 09-01-09 18:31

Hej

Forstår dig godt men der må være et program som kan det så jeg ikke skal sidde og bruge tid på at fordele 400 sange...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 18:34

Citat
men der må være et program som kan det så jeg ikke skal sidde og bruge tid på at fordele 400 sange...

Så skal du da opfinde et først

Der kunne være penge at tjene....

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 55 point
Dato : 09-01-09 18:44

Det er under alle omstændigheder afgørende, at dine mp3-filer er "tagged" ordentligt, så det er muligt at afgøre, hvad det er for en stil.

Er de tagged ordentligt er det let at sortere numre efter feks. stil i iTunes.
Vælg "Oversigt" -> "Vis Browser" (CTRL + 'B')

Er de ikke tagged ordentligt kan det gøres med feks. mp3Tag: http://www.mp3tag.de/en/download.html

I øvrigt kan denne jukebox-ting anbefales: http://mmmunk.dk/mmmjukebox/ (selvom jeg godt ved, at det ikke var det, du efterlyste.... )

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-01-09 18:50

Madsen.

Uanset hvilken model du vil vælge kommer du ikke uden om at tiden du bruger for at lave din musik
skal bruges, så i sidste ende vil det være hvad er nemmest.

Hvis og kun hvis du bruger medieafspilleren er det "kun" et klik mellem dine musik lister, som kan køre i dagevis hvis listen er lang nok.

Prosat

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-09 19:01

Citat
Uanset hvilken model du vil vælge kommer du ikke uden om at tiden du bruger for at lave din musik skal bruges, så i sidste ende vil det være hvad er nemmest.

Det er ikke rigtigt. Som sagt kan iTunes sortere musikken automatisk efter f.eks. gengre (hvis ID3-tags i mp3-filerne ellers er ordentlige.)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 19:04

Om du skal "tagge" 400 filer eller selv trække i biblioteker er vel lige stort arbejde

Og så er der slet ikke nævnt dem der IKKE er mp3

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-01-09 19:22

Rigtig "refi"

Jeg har efter egen erfaring personlig valgt Mediecentret som det nemmeste, heraf har jeg ca. 20 musik lister, som slettes når jeg er blevet træt af dem, og så lavet nogle nye efter hvad der lige står for døren.

Prosat

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-09 19:27

Det mest normale er, at mp3-filer er tagged... i et eller andet omfang - det er ligesom en del af konceptet
I øvrigt er der mange andre formater end mp3, der også er tagged... (igen.. en del af konceptet )

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-01-09 19:35

Just.

Jeg er ikke uenig med dig, men hvorfor ikke bruge noget der er på computeren og som virker, noget andet er at det virker uden at være svært, nu ved vi ikke hvor megen computer nørd Madsen er.

Der findes mange muligheder, og man skal vel vælge det man syntes der er lige til, Kandu kan kun være en inspiration / godt råd til de der søger/spørger, mit bud er ud fra egen erfaring, har prøvet dit forslag.

God weekend
Prosat

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-09 19:39

Prosat.
Jo, du har så ret.

Også god weekend til dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 19:41

Citat
Det mest normale er, at mp3-filer er tagged

Det kommer sandelig an på HVOR de stammer fra

Godkendelse af svar
Fra : madsemillarsen

Dato : 09-01-09 22:17

Tak for svaret justuniverse

Selvom du ikke selv synes du var til hjælp så var du det alligevel i den grad. Festen er reddet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 22:21

Er der ikke en venlig sjæl der lige vil fortælle mig, ---- hvad betyder det at en melodi er tagget???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 22:46

Id tags er de oplysninger som ligger inde i filen, de vises for eksempel når din mp3 afspiller spiller et nummer, hvilken nummer på cd nemmeret har, årstal, navn på kunstner, genre og måske mere, nogle cd rippere skriver selv i id tags, jeg har et som skriver Ribbed by CD Ripper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 22:49

Tak for svaret o.v.n, så blev jeg også lidt klogere idag (men så er der nok noget andet jeg har glemt)

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-09 23:01

En fornøjelse God fest.

Kommentar
Fra : niller

Dato : 10-03-09 10:47

Jeg er lige faldet over dette ZenPoint DigitalCenter

http://www.zenpoint.org

Det skulle eftersigende leve op til det du skal bruge, det er godt nok en prøve version i 7 dage, men så installer det et par dage før din fest så burde du være sikker

Niller