/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
USB
Fra : bangern
Vist : 584 gange
24 point
Dato : 08-01-09 15:22

Hejsa.

Da jeg lige er skiftet fra Windows til OS X har jeg en masse småting der driller mig.

Når man tilslutter et USB kabel i Windows finder styresystemet normalt selv enheden - og installerer også normalvis selv driverne til softwaren. Nu har jeg så fyret mit eksterne lydkort (E-MU 0202 USB) i USB indgangen, men intet sker!? Hvor kan jeg gå ind for at finde det og installerer det? Installerer den ikke selv softwaren som den gjorde på min bærebare pc?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-09 16:19

Jeg kender ikke MAC - men har du også prøvet at sætte dit USB-kort i efter den er startet op.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 08-01-09 16:24

Vi skal lige have nogle ting på det rene?
Kører du OSX på en almindelig PC (Hackint0sh metode) eller på en Mac (den rigtigte)
Hvis det er på den førstnævnte metode er kandu ikke stedet hvor man spørger om sådan noget, da det indebærer sikkert tilføjelse eller redigering af dine eksisterende kext filer.

Hvis det er på en Mac så skulle det virke næsten ligesom på windows, når du tilslutter eksterne enheder vis USB (Hvis de altså er Mac kompatible).

I begge tilfælde kan du starte med at installere drivere og software og derefter tilslutte lydkortet.
Drivere og software:
http://www.emu.com/support/files/download2.asp?Centric=1005&Legacy=0&Platform=2

Kommentar
Fra : bangern

Dato : 08-01-09 16:59

Jeg kører OSX på en rigtig Mac. (Macbook 2,4). Jamen, hvordan finder jeg ud af om hardwaren er mac kompatible - det er en ekstern harddisk E-MU 0202. Har ikke længere softwaren til den...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-09 17:09

Eksterne harddiske bør tilsluttes sådan i windows.
Start comp.
sæt USB stikket ind
tænd for strømmen til harddisken

Kommentar
Fra : bangern

Dato : 08-01-09 17:53

Eyvind - det er ikke en ekstern harddisk, men et eksternt lydkort.

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 24 point
Dato : 08-01-09 18:42

Du kan hente den seneste version af EMU's software til Mac OS X her:
http://www.emu.com/support/files/download3.asp?Centric=1005&Platform=2&File=596

Den pakke du finder på ovenstående URL indeholder den seneste version af både driver og firmware samt selve E-MU Tracker programmet til brug med E-MU 0202 USB, 0404 USB, Tracker Pre digital audio interfaces.
Firmware opdateringen indeholder bl.a. understøttelse af Mac OS X Leopard (10.4)

Godkendelse af svar
Fra : bangern

Dato : 10-01-09 08:08

Tak for svaret UlrikB.