/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mangler desperat en historie!
Fra : VJHCredit
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 08-01-09 14:20

Hej derude!
Jeg skrev også herinde lidt før jul.
Jeg er journaliststuderende og skal skrive en nyhed/ en god historie.
Min historie er røget i vasken, og jeg sidder midt i eksamen.
Er der ikke nogen af jer derude, der sidder og er trætte af en forringelse her i det nye år - eller noget andet som går jer på, som der er en god hidtorie i?
Den må ikke have været skrevet i medierne før.

Mange hilsner

VJHCredit

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 08-01-09 14:21

*historie, skulle der stå. Det går lidt hurtigt med stress i hovedet!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-01-09 14:28

Jeg blev i går underettet om nedenstående fra pålidelig insiderkilde. Men du kommer selv til at bore videre i sagen, hvis den har din interesse.

Citat
På mødet med kommunen blev det afsløret, at årsagen til at bl.a. udrednings-/pensionssager er håbløst bagud er, at Kbh. Komm. for 2 år siden lavede en omorganisering, som medførte at 30% af socialrådgiverne sagde op. Kbh. Komm. kom derved "bagud" med sagsbehandlingen i forhold til lovens frister, og kommunen mistede derfor 70-80 mill. kr. i statsrefusion. De har ikke indhentet denne pukkel endnu.

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 08-01-09 14:34

Det lyder interessant. Men hvem havde møde med kommunen?
Og hvilket møde er der tale om?

Venlig hilsen

VJHCredit

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-01-09 14:38

Jaaaa...hmmmm Det kan jeg ikke tillade mig at fortælle. Du ved at lige pludselig, er alle bekendt med kilden, altså ikke mig, men den som har lækket fra mødet og så vanker der øretæver til pågældende, eller det som er værre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-01-09 14:54

VJH.

Efter at have researchet i det, kan jeg fortælle dig (efter tilladelse), at det var et møde mellem Kbh. Komm. og det gamle AF, nuværende Jobcenter. Samtlige medarbejdere skal overgå til kommunalt regi incl. tjenestemænd. Så der er noget murren i gryderne.

Men jeg ved ikke, om der tidligere har været noget i pressen ang. den mistede statsrefusion. 70 - 80 mio. kr. er mange penge at miste for Kbh. Komm. fordi de nosser rundt i det, og den ene hånd ikke aner hvad den anden laver.

Nærmere kommer jeg det vist ikke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-01-09 15:06

Kan ikke huske, om jeg har foreslået denne før:

Hvorlænge kan en bilejer køre rundt i DK (vedk. bor her) med svensk indregistrering?

Vedk. har ikke betalt sin skat til DK, men til sverige i mange, mange, mange år...

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-09 15:30

og nu er klummes indlæg ingen nyhed mere

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-01-09 15:35

miritdk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-09 10:04

Hvad blev der af 'bilfri' Amagerbrogade projektet?

Det lign. tiltag blev som bekendt gennemført under større eller mindre protester i pressen fra bl.a pendlende bilister og handelsdrivende på Nørrebrogade, medens alm. borgere i kvarteret var/er godt tilfreds med ordningen.

..men hva' skete der egentlig på Ama'r?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 10:47

Amagerbrogade LOOOL Who cares

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-09 07:51

Det gør vel de over 100.000 bilister som dagligt pendler til/fra Amager?

Her lidt baggrund: http://www3.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/planerforbyen/trafikplanamager.aspx

Citat
En central del af planen er omdannelse af Amagerbrogade til en trafikdæmpet bydelsgade med stor vægt på forbedringer for den lokale trafik og for butiks- og boligmiljøet

..men:
Citat
..projekter, der skal mindske gennemfartstrafikken og dels projekter, der er en forudsætning for omlægning af Amagerbrogade.

Disse projekter er midlertidigt sat i bero på grund af anlægsloft.

Hvor længe? Hvilket anlægsloft?

Det lyder nu mere som en del af 'historien' ikke tåler at se dagens lys.

Mon ik' snarere det er fordi man har begået den bommert, at undlade at lade Metroen betjene Amagerbrogade, at projektet virker praktisk uigennemførligt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-01-09 08:41

VJHCredit skulle vist bare have oplægget til en historie med henblik på selv at skrive artiklen, og ikke en morgengenmoloargumentation for og imod samt og op og ned af / af (så kan du selv vælge hi hi) stolper, om hvad du mener årsagen er til, at der ikke er sket noget endnu.

Men det er selvfølgelig svært - eller rettere umuligt - for Molo, at skrive så meget som 2 bogstaver, uden at det på et eller andet plan skal handle om den selvoptagede og mologlade molo. Kors hvor trivielt, og lige til en gang morgenkvalme.

Ajiii for satan, det er dælme for tidligt på dagen til at høre på moloselvswinger .
Kan du ikke gå til lægen og få nogle knockoutdråber, så man slipper for dig til laaaagt op ad / af (så kan du selv vælge hi hi) dagen.

Og stadig...Amagerbrogade... who cares???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-09 17:16

Klumme vár din mund - du provokerer sq selv til kiv!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-01-09 17:42

Hmmm du ser da osse alting...Falkeøje LOOL

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 20-01-09 12:18

VJHCredit! Hvordan går det med at finde en historie? Hvad med narko på helt almindelige arbejdspladser? Ikke dem der har været skrevet om allerede i brancher hvor der er et højt tempo og eller præstationsniveau, MEN f.eks. min tidligere arbejdsplads (levnedsmiddelindustrien), hvor en fyr gik rundt og solgte kokain i arbejdstiden. Jeg sagde op, da min kæreste (og kollega) kom hjem og fortalte, at han var blevet tilbudt kokain i arbejdstiden. Inden da vidste jeg godt at fyren nok solgte stoffer i sin fritid. Inden min kæreste fortalte om sin oplevelse, havde jeg haft en fornemmelse af at flere ellers dygtige kollegaer var på stoffer i arbejdstiden. De snøftede og fjollede på en mærkelig måde. Kokainmanden, som jeg nu kun kalder sælgeren, havde det med at finde de svage på arbejdspladsen og tilbyde det til dem: én, der allerede var alkoholiker; én ung kvinde, der blev forfulgt og banket af sin ekskæreste; en ung mand, der lå i skilsmisse... Jeg overvejede at tage skydetimer og få våbentilladelse og så melde kokainmanden til politiet. MEN: jeg sagde op i stedet for, fordi jeg også vidste både fra kokainmanden selv og andre, at han kunne skaffe et tæskehold. Jeg vidste, at jeg ikke ville kunne leve med angsten dag ud og dag ind. Så hvor mange andre danskere, tror du (og andre kandu-brugere), der går rundt med lignende oplevelser og vælger den nemmeste (fysisk set) og samtidig sværeste (moralsk set) udvej i lignende situationer???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-09 14:00

Yes... sismofyt ->

TRYGHEDS-NARKOMANI ..på arbejdspladsen ???

..som hovedtema for alle de tossestreger,

..folk i almindelighed bedriver størstedelen af deres liv med:

1.) INDFLYDELSE
2.) AFHÆNGIGHED
3.) LUDOMANI
4.) TRØSTESPISNING
5.) (PASSIV-) SPORT
6.) FORELSKELSE/PARDANNELSE/ÆGTESKAB/FORMERING/SEX
7.) TV / INTERNET
8.) DRØMME

..med andre ord: ARBEJDE .........Øl, Fisse & Hornmusik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-09 14:03

..helst i egen bil ..frem og tilbage .. til & fra udfordringerne i hverdagen

</DYT>