/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Ældre dame hoster konstant
Fra : ivanovic1
Vist : 1251 gange
50 point
Dato : 07-01-09 23:54

Hej Alle,

En ældre dame som står mig nært har haft en konstant hoste, som går hende meget på. Hun hoster så meget at hun får ondt i halsen og maven. Hun ryger ikke, har fået diverse tabletter fra lægen, bolsjer osv. intet har hjulpet indtil nu.

Er der nogen som kan komme med nogle gode råd som hun kan forsøge med?

Mvh.
Ivanovic1

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 08-01-09 00:01

Røntgenundersøgelse af lungerne for at udelukke alvorlig sygdom. Ellers ind på en lungeklinik for at afdække årsagen. Begge dele kræver henvisning af lægen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-09 00:23

Enig med granner01

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 08-01-09 06:26

Citat
Røntgenundersøgelse af lungerne for at udelukke alvorlig sygdom. Ellers ind på en lungeklinik for at afdække årsagen. Begge dele kræver henvisning af lægen

Citat
Hudlægen kunne også teste for allergier. (kræver henvisning)

Det hjælper at drikke meget vand løbet af dagen, da slimhinderne sikkert er irriteret.

Det lyder meget som en allergi

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-01-09 06:51

ring til lægen bed om at få foretaget en grundiger undersøgelse som der stå skrivet
er der også prøvet hostesaft som er hoste stillende midel men vil slå i bordet hos egen læge med henblik på grundig undersøgelse som der også står skrevet oven over

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-01-09 09:18

Drik masser af vand og med en knivspids himalayasalt (helsekostforretning)per liter. Almindelig salt duer ikke da det ikke indeholder de nødvendige mineraler. ca. 2 liter per døgn. Og moderat motion fx gåture eller hvad der passer bedst. Men undgå helst fugtig og kold luft.

Har selv haft problemer på grund af dehydrering, slimdannelse. Og jeg fik det råd og det hjalp.
Prøv at se om det ikke hjælper ellers gå til læge og bliv undersøgt.

http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/emfysem.html

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-01-09 11:52

Det skal også med i betragtning om hvor længe det har stået på. Man kan meget vel få ondt i muskler og lunger og mave af at hoste længe, så skal man have hostesaft, helst efter henvisning, har man slimdannelsser får man slimløsnende og evt. hostestillende om natten for at få sovet, det burde lægen kunne forklare.
Det har lægen forhåbentlig med i vurderingen når han ser og henviser hende.
Der er også noget at arbejde med hvis hun er ryger, har været osv.
Mvh EH

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-01-09 11:54

Du kunne evt. gå ind under dsgnet.dk og se Carsten Vagn Hansens alternative råd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-09 13:05

Og yderligere en tilføjelse:

Mange, især ældre, får konstatreret at årsagen til "konstant hoste" skyldes dårligt hjerte.
Det har indflydelse på lungerne fordi der ophobes væske i dem grundet den dårlige hjertefunktion, og grundet den irritation væsken giver, hoster personenen.

Så altså et lægebesøg bør være obligatorisk

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-01-09 17:07

Mange tak for jERES SVAR

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-01-09 17:28

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-09 19:52

Selv tak og held og lykke med hende.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 09-01-09 02:02

Din bekente får sikkert vanddrivende medesin det kan være årsag bed lægen om et andet mærke