/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken cpu, AMD eller Intel?
Fra : sCover
Vist : 323 gange
200 point
Dato : 07-01-09 21:31

Hey jeg vil lige høre hvad de forskellige folk vil anbefalde af CPU'erne Intel Core 2 quad eller AMD Athlon x2 eller muligvis en helt tredje?

Det hovede saglige brug med maskinen er spil lign. Crysis, Fallout 3, GTA4 og kravene 3D preformence.

Har valgt et budget op 7-8000, men et par hundrede til og fra gør ikke så meget. (til folk der evt. vil kigge efter en computer eller bygge en, så er overstående ca. maks prisen)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-09 21:35

Helt klart Intel. De fører stort på hastighed lige i øjeblikket.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-09 21:37

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=2857

måske ikke lige det fedeste kabinet, men ren ydelse for alle pengene.

Konfigurer den bare selv

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 07-01-09 21:42

Fijala det er også det jeg kigger efter, ikke alt det der gejl med lys det er bare over flødigt, og det var også lidt, Intel jeg lænte mig lidt imod efter som det er det jeg har i min stadig væk pænt kraftige bærbar, men ikke kraftig nok, vil have mere muhahaha xD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-09 21:50

men for at udnytte alle den ram kræver det et 64 bit styresystem. 32 bit systemer håndterer max 4 GB ram

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 07-01-09 21:52

Ja det er jeg klar over :D

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-09 22:02
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-09 22:03

På den anden side så er der flere her på Kandu der har problemer med 64 bit.

Og jeg ville helt klart vælge Intel.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-09 17:46

Jeg har kørt med 64 bit Vista Ultimate og havde ingen problemer udover drivere til diverse ting i min pc. Det irriterede mig så meget at på tredie dagen smed jeg den ud og installerede Vista Ultimate 32 bit i stedet. Nu kører det bare