/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
håndsæbepumpe evt med skum.
Fra : casper0606
Vist : 3265 gange
75 point
Dato : 07-01-09 18:18

Jeg er efter hånden rigtig godt træt af de håndsæbe pumper der føres, familien har et enormt forbrug af sæbe, og når der bruges den dyre alergivenlige der i netto koster op mod 20 kr, så tænker jeg at der må være nogle herinde der kunne være kreative og komme med en løsning der kunne begrænse forbruget.........

Jeg har prøvet at fortynde op med vand, hvilket i grunden er udemærket, men sæben bliver for tynd.
eller Man kunne måske lave en anordning på pumpefunktionen så der ikke kommer så meget sæbe ud.

Men det smarteste ville være hvis man kunne få en håndsæbe pumpe der lavede skum, ligesom på nogle off. toiletter, men findes dette til private hjem (har ikke lyst til at have en stor automat hængende).

På forhånd tak.

Casper

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-01-09 18:30

Hej med dig.
Her kan du i hvert tilfælde købe håndskummet.
http://www.jyskfodpleje.dk/default.asp?Action=Details&Item=1281

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-01-09 18:32

jeg tvivler på at sæben har den virkning, som er hensigten, hvis man fortynder den. nok skal man spare, men ikke så meget at hænderne ikke bliver rene. Når der er tilbud i Netto køber jeg 1 liter Aloe vera håndsæbe og fylder selv op. men det er vigtigt, når selv fylder sæbepumpen, at den bliver helt rengjort hver gang inden den fyldes op, ellers bliver det en bakteriebombe

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-01-09 18:33
Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-01-09 18:39

PS. det er billigt og Aloe verasæben er god

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-09 18:43

Du kan sætte en plasic strips om det lodrette pumpe-rør, evt 2 stk,
så kan man ikke få så meget sæbe ud!
Set i Rabatten

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-09 18:44

plasic = plastic

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 85 point
Dato : 07-01-09 18:49

jeg har købt dem med skum mange gange i fakta. det er en stor og drøj flaske til billige penge.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-01-09 18:56

jeg har investeret i en rustfri stål sæbepumpe, den giver ikke mere end hvad man skal bruge. og jeg mener at kunne huske, at 1 liter koster18 kr - der er til mangefyldninger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-09 21:21

Bakterier gror godt i sæbe , især når den er fugtig.
Derfor tilsætter man antiseptiske midler til de flydende sæber. Det er bare et finere ord for plantegift.

Det er således en misforståelse at de flydende sæber er mere allergivenlige, hudvenlige , økologiske eller noget som helst i den retniing.

Brug almindelig håndsæbe. Hæng den i en magnetholder, så den bedst mulig tørrer. Den er godt nok lidt alkalisk og det kan genere meget sart hud, men ellers er det det bedste , sundeste og mest miljøvenlige af de mulige produkter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-09 23:58

Måske Du skulle vænne familien til at bruge mindre sæbe.

Selvklart skal der bruges sæbe, men ved rigtige snavsede fingre vil brug af neglebørste på håndflader og fingre gøre det lige så godt som ti ekstra tryk på pumpen.
Man bruger jo heller ikke ekstra meget sæbe ved et kropsbad hvis man er godt beskidt men tager en badebørste eller svamp til hjælp.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-01-09 00:17

Luffe - når folk ikke vasker hænder rigtigt og bruger sæbe efter toiletbesøg, sætter de kolibakterier på alt hvad de rører ved. og ikke mindst i maden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-09 01:53

Læs hvad jeg skrev.................. "Selvfølgelig skal der bruges sæbe".

Det méd kolibakterierne er jo helt oppe. Folk bliver syge ved middagsselskaber, og kokken eller madleverandøren får skylden. Sommetider er det berettiget, men i flere tilfælde skyldes det gæsternes manglende hygiejne.

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 24-02-09 17:05

Tak for svaret chicapigen.