/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Piskesmæld - erstatning
Fra : jeb3
Vist : 1354 gange
100 point
Dato : 07-01-09 14:29

Er der nogle kanduer der ved noget om dette.

jeg kørte galt for 51 år siden, var sugemeldt 1½ år, og fik tilkendt erstatning efter det første år.

Lægen sagde på daværende´tidspunkt, at han selvfølglig ikke kunne udtale sig om, hvordan jeg kan klare arbejdsmarkedet, eftersom jeg stadig var sygemeldt.

Jeg fik erstatningen, og besked om, at jeg inden for et år kunne henvende mig hvis der skete yderligere forandringer.

Der gik et par år med skiftevis sygemelding og deltidsarbejde. Nu er jeg startet op på fuld tid for et par mdr siden, første gang siden ulykken. Og tak skal du have. Ondt i Baghovedet, ondt i nakken, der trækker ud i armene. Undersiden af armene sover, smerter og smerter. Meget værre.

Jeg arbejder på kontor, har hævesænkebord, som jeg bruger. Har en god stol, varierer mit arbejde.
Jeg laver styrkeøvelser, tænker positivt osv.

Jeg har henvendt mig til forsikringen, da mine symptomer er markant forværret, men fik den besked, at der jo var gået over et år, så der var ikke mere at gøre nu.
Det er jo ikke bare for at få pengene. mere de muligheder pengene kunne give i form af mere fysioterapi, et af de massagesæder man kan få, diverse hjælpemidler hjemtil. Fx en røremaskine, for min nakke/arme kan slet ikke ælte dej mere.
Er der virkelig ikke mere at gøre?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:34

Citat
jeg kørte galt for 51 år siden

hvordan stemmer det lige over med

Citat
Jeg er 41 år ung. Vil jeg hellere skrive end en pige på 41, det lyder så latterligt i min verden

og hvordan bliver man sugemeldt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 14:41

Beklager stavefejlene.

Jeg kørte galt for 5 år siden :)

Og blev self. sygemeldt.

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 110 point
Dato : 07-01-09 14:42

Er du medlem af en forening, der har med dine problemer at gøre, for de kunne måske hjælpe dig videre. Jeg er selv medlem af PTU www.ptu.dk de har socialrådgivere siddende som varetager vore interesser, ellers er der Whiplashforeningen www.whiplashforeningen.dk , men dem kender jeg ikke.

Mange tanker fra
Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-09 14:47

Citat
og fik tilkendt erstatning efter det første år.

Erstatning for HVAD ?????

Citat
Jeg har henvendt mig til forsikringen, da mine symptomer er markant forværret

Du har vel henvendt dig til din LÆGE ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:48

sorry for
Citat
Jeg kørte galt for 5 år siden :) Og blev self. sygemeldt.

vidste jo godt det var fejl - men kunne ikke dy mig du hører ikke mere fra mig i denne tråd

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 14:49

Og til gengæld har jeg rettet min profil, så tak for dit skarpe øje :)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-01-09 14:53

Hej jeb.

Min svigersøn har lige fået 60.000 kr i erstatning efter det samme som dig.

Du skal henvende dig til din læge igen. Han/hun kan hjælpe dig med at udfylde de papier der skal bruges.

Forsikringen prøver som altid at komme udenom. Hvad der er sparet er tjent , for deres vedkommende.
Det tog 2½ års kamp med rigsholpitalets smertecenter o.l. inde i billedet.
Men han vandt til sidst.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-01-09 15:03

Citat
Kan jeg Ændre navnet på min brugerprofil ?

- hvor og hvordan ?

--------------------------------------------------------------------------------
Favorit

Accepteret svar
Fra : miritdk
Modtaget 60 point
Dato : 07-01-09 10:29

--------------------------------------------------------------------------------
kort og godt - nej det kan du ikke - men du kan oprette en ny profil - sådan er det bare med kandu.dk

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 07-01-09 10:30

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret miritdk.
Det er da ærgeligt at de ikke giver mulighed for det ;oD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 10:31

--------------------------------------------------------------------------------
velbekomme - og tjahhh men er nok til at leve med

Hvordan ændrer man sin brugerprofil

Citat
Og til gengæld har jeg rettet min profil, så tak for dit skarpe øje :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 15:12

Citat
Jeg fik erstatningen, og besked om, at jeg inden for et år kunne henvende mig hvis der skete yderligere forandringer.

Dette har du jo skriftligt?? Så ring du og bestil en tid hos din læge i morgen, og tag papiret/afgørelsen med

vvdriver..... man kan ikke ændre sit nick på kandu, men du kan i din profil godt ændre det du har skrevet om dig selv - hvis du altså har skrevet noget

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-01-09 15:38

Undskyld jeg bruger din tråd jeb3
Tak for oplysningen Nordsted1. Det vidste/troede jeg ikke man kunne
vvdriver

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-01-09 06:39

Hej jeb3.

Du kørte galt for 5 år siden og fik erstatning?

Var det en eneulykke?
Var der en anden part involveret?
Hvem ydede erstatningen? En modparts ansvarsforsikring? Din egen ulykkesforsikring? Anden forsikring?
Hvor længe var du sygemeldt umiddelbart efter ulykken?
Fik du "svie & smerte" udbetalt?
Fik du udbetalt for tabt arbejdsfortjeneste?

Uden at kende disse svar, er det ikke muligt, at besvar dit enkle spørgsmål: Er der ikke mere at gøre!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-01-09 13:39

Jeg fik erstatning 1 år efter jeg kørte galt af min ulykkesforsikring.
Det var en soloulykke. Aquaplanning da jeg kørte fra motorvejen, og ABS-en virkede ikke, selvom lampen ikke lyste :/

Jeg var sygemeldt 17 mdr.
Ingen svie & smerte "kun" erstatningen
Ingen tabt arbejdsfortjeneste - selv om jeg blev fyret pga fraværet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-09 18:43

Citat
Ingen svie & smerte "kun" erstatningen
Ingen tabt arbejdsfortjeneste - selv om jeg blev fyret pga fraværet.

Det må du da få gjort noget ved?? Selv om det ikke er de store summer, har lidt da også ret.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 02-03-09 09:28

Tak for svaret clou.