/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
en lille hurtig og "nem" kur?
Fra : vombatsi
Vist : 1598 gange
300 point
Dato : 07-01-09 11:48

Jeg ved alt det om at det er livsstils ændringer der skal til - og jeg arbejder på det hele tiden!!
Men lige nu mangler jeg en kick-starter.
Er der nogen der kender og har gode erfaringer med en eller anden kur der kan give lidt optimisme tilbage
vh vombatsi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-09 11:53

Spis MINDRE og SUNDERE....

Det virker 100% Og ret hurtigt.....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-01-09 12:18

ja hvis du forelsker dig i en person.
og at tabe sig handler om at forbruge mere energi end man indtager men det ved du sikkert.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-01-09 12:27
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 12:28

Citat
Jeg ved alt det om at det er livsstils ændringer der skal til

Og du kender sikkert også alt til hvad der er tillad mm... hvem gør ikke det

Men prøv at skrive ned hvad du spiser i løbet af dagen, så kan du også se hvor du skal sætte ind,
spring aldrig et måltid over. Spis mindre portioner, og gerne seks små måltider om dagen, det sætter forbrændingen i vejret,- det gør stært krydret mad også -

Nogle har gode erfaringer med at starte måltidet med et glas vand til hurtigere at fylde op??

Min ene søn har været på South Beach kuren, han tabte lynhurtigt 10 kg---- og holder stadig vægten efter han stoppede kuren mere hvis du kunne tænke dig nogle opskrifter at gå efter... det myldrer nu også med opskrifter i ugebladene her efter nytår

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 310 point
Dato : 07-01-09 12:40

Hej

Er igang med nedstående kur, har her på 3 tredje dagen tabt 2.5 kilo. Men hvad dem jeg kender, der har prøvet kuren går det meget hurtigt fra nu af.

linket nederst har kilden.

Citat
Tab op til 17 pund på 7 dage.

Suppe (suppen kan spises hver dag).

1 hvidkålshoved

2 løg

2 grønne pebre

1-2 bladselleri

1-2 dåser flåede tomater

3-4 terninger grønsagsbouillon

4-5 gulerødder

tilsæt lidt peber og andet krydderi efter smag

evt. persille med stilke

Hak grønsagerne meget fint. Kog det hele i 10 min. ( grønsagerne skal være dækket af vand). Sænk temperaturen og lad det simre til grønsagerne er møre.

Suppen spises når du føler sult. Du kan spise så meget du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager – faktisk vil du tabe dig mere, jo mere du spiser af den!

1. dag Alle slags frugt – med undtagelse af bananer – så meget du har lyst til.

2. dag Alle slags grønsager – med undtagelse af majs og tørre bønner – samt en stor bagt kartoffel med smør.

3. dag Frugt og grønsager med samme undtagelser som nævnt i dag 1 og 2. - ingen kartofler.

4. dag Bananer med mælk – op til 8 bananer (skæres evt. i skiver)og 2 ¼ dl skummet mælk. Spises evt. som dessert.

5. dag Bøf med tomater – bøffen kan tilberedes som du har lyst til – og du må spise så meget du kan. Hvis du spiser op til 6 tomater, skal du drikke 8 glas vand.

6. dag Bøf og grønsager – med samme undtagelser som ved dag 2 og 5.

7. dag Brune ris og grønsager, samt usødet frugtjuice.

Du må drikke al den diæt - sodavand og sorte kaffe du kan.

Ingen salt på maden og ingen sukker i kaffen.

Hvis slankekuren skal virke, er det ikke tilladt, at udskifte nogen af ovennævnte ting.

Tab op til 10 – 17 pund, og føl dig godt tilpas på 7 dage.

Én af hemmelighederne bag virkningen af denne kur er, at maden der bliver spist, kræver

flere kalorier, at forbrænde end du indtager. Så spis så meget du vil. 7-dages-kuren kan

bruges så tit du har lyst og behov for det, og du behøver ikke at være bange for at føle dig

skidt tilpas eller træt.

Faktisk vil den rense dit system for urenheder og få dig til at føle dig så godt tilpas, som

du aldrig troede var muligt!

Efter 7 dage vil du blive mindst 10 – 17 pund lettere og få et stor bundt energi.

http://www.dyrhoej.dk/Min%20opskriftsamling/Hovedretter/The%20American%20Dream.htm

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 07-01-09 12:55

Hej Vombatsi:)

Du behøver slet ikke undskylde - Det er altid rart at bruge en kickstarter de første par uger så man får smidt nogle hurtige kilo. Så er der mere overskud til at leve sundere bagefter:)

Jeg har selv brugt Atkins-kuren. Altså du må spise alt det protein og fedt du vil - Men skal undgå kulhydraterne. Dvs. du må ikke spise f.eks. Kartofler, ris, pasta, brød osv. men må nærmest spise alt det kød du vil.

På trods af at det lyder godt, så er det ikke en nem kur. Det er svært at sætte et fornuftigt måltid sammen og man kommer til at savne en masse ting. Men man kan sagtens bruge den et par uger. Jeg tabte cca. 5 kg. den første uge og 3 i den anden uge. Så den virker bestemt.

Dog skal man være meget opmærksom på at leve sundt efterfølgende - ellers tager man dem hurtigt på igen..
Hvis du vil vide mere om den lkan du prøve at søge rundt på nettet - Og bestemmer du dig for at prøve den kan du købe en bog der hedder "God mad uden kulhydrater". Der er mange gode opskrifter i. Der er desværre ikke rigtig nogle på nettet:(

Hvis du vil vide mere siger du bare til - Så kan jeg sætte dig 100% ind i kuren og hvad du må spise og ikke må:)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 12:57

Hmm... Lyder som en meget hård kur. Kan man samtidig fungere på arbejde fx?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 13:02
Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 13:04

Sorry Smokei... havde ikke set dit indlæg.

jeg har selv haft stor glæde af madital.
Min dreng kunne ikke forstå han ikke kunne tabe sig, før en weekend han var hje,e og jeg skrev ALT ned han spiste, og tastede det ind samen med hans motion.

Da fik han et chok

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 07-01-09 18:04

Husk lige at når I er færdig med jeres "kur" og har tabt jer det i vil, så skal I jo ikke bare spise som før "kuren". I er nød til at spise anderledes end før - dvs. få færrer kalorier indenbords, ellers begynder vægten med det sammme at stige igen!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-09 19:00

10 Km cykling Til og fra arbejdet alle hverdage holder min vægt nede

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 08-01-09 14:22

Tak for svaret Caine.

Kommentar
Fra : hassanhasan

Dato : 20-06-10 08:51

Virker den der "Tab op til 17 pund på 7 dage." overhovedet. Ja/nej ?