/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Læreplads søges desperat.
Fra : Nermiin
Vist : 951 gange
279 point
Dato : 07-01-09 10:06

Hej, mit navn er Nermin.
Som overskriften siger så er jeg desperat på jagt efter en læreplads.
Jeg bor på Fyn, i Svendborg.
Jeg har en søgt en masse steder, men uden held. Der var altid fuldt hus i firmaerne.
Nu da jeg har søgt læreplads i et par måneder, har jeg tænkt mig at udvidde min søgning, og det bliver over nettet.
Jeg håber derfor der er nogle venlige folk herinde som måske kunne hjælpe på den ene eller anden måde. Det kunne være hvis i tilfældigvis kendte en tømrermester, som lige stod og manglede en lærling eller på anden måde. Det betyder ikke så meget for mig, hvor i landet der er en ledig læreplads, da min uddannelse er vigtig for mig, jeg prioritere den højt.. Jeg ville være meget taknemmelig bare for den mindste form for hjælp, som kunne give mig et lille skub fremad.
På forhånd tak til alle som vil hjælpe mig.
MVH Nermin.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 10:14

http://www.morud.dk/opslagstavlen4.htm

prøv med søgeordene tømrer - lærling - søges osv - det kan være du er heldig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-09 10:25

I den kommune du bor, der må de have et jobcenter. Der kan du prøve at henvende dig til, for kommunen har sikkert også hjælp til unges videre uddannelse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 10:28

Du starter vel på et skoleforløb før du skal i lære??

Skolen kan også hjælpe med kontakter..

Ved andre uddannelser starter man først på skolen, dernæst et praktik ophold, mange får lære-
plads hvor de har været i praktik

Pøj pøj med uddannelsen

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 07-01-09 10:28

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.morud.dk/opslagstavlen4.htm

prøv med søgeordene tømrer - lærling - søges osv - det kan være du er heldig

-- Det har jeg allerede prøvet, og det var ikke rigtigt til nogen hjælp, ellers tak.
--------------------------------------------------------------------------------
""I den kommune du bor, der må de have et jobcenter. Der kan du prøve at henvende dig til, for kommunen har sikkert også hjælp til unges videre uddannelse""

-- Det lyder som en meget god idé, det vil jeg helt sikkert tage og gøre. Mange tak for det --

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 10:31

Klik rundt på landkortet, så kan du finde div tømremester i hele landet

http://www.lofus.dk/snedkere/snedkere-krop.htm

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 07-01-09 10:32

"Nordsted1"

- Jeg er startet på et skoleforløb, det er nu længe siden. Det haster lidt med at finde den læreplads, da jeg om en måneds tid er færdig, og forhåbentlig skal ud i lære til den tid.
Jeg går også på en helt normal erhvervsskole, men der er virkelig ingen hjælp og hente her, da det for det meste er op til den enkelte elev, selv at finde sig en læreplads.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 10:35

Det eneste jeg ved om ledig lærlingeplads, er et firma, der har søgt en struktørlærlig det seneste halve år.

Det er ikke tømrer, men det er da byggeri???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-09 10:37

Nermin, hvis du er tilfreds med svaret i en tråd så skal du ikke annullere, du skal i stedet trykket på accepter ved det svar der er det rigtige.

Du sparer ikke point ved at annullere, pointene bliver trukket alligevel.

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 07-01-09 10:41

""Granner01""
Okay, tak for det råd. :)

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 07-01-09 10:42

""jeb3"
Jo, det er byggeri, men ligger lidt væk fra tømrer-faget. Men ellers tak :)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 10:57

helt ok. Ja det er ret langt fra tømrerfaget, men der er jo mange, der skærer ned på ansatte, så...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 11:07
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 11:15

Her tager de lærlinge ind igen til maj

http://www.juul-nielsen.dk/Jobs/L%C3%A6rlinge.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 11:19

Prøv at klikke rundt på denne side, der står bl.a. 4500 Nykøbing Sj. Træfagenes byggeuddannelse / Tømrer 27.03.2009

http://www.praktikpladsen.dk/search_godkendelser.do?action=amterPost2&amter=11&stednavn=&submit.x=6&submit.y=9

Prøv at søg på virksomheder der er godkendt til lærlinge

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-09 12:32

Du kan lave en uopfordret ansøgning, det vil sige at du laver en ansøgning om lærerplads og så sender du den til alle de tømrer der er på Fyn
De er her http://www.degulesider.dk/vbw/super/resultat.do?compTrade=t%F8mrer&compAddress=&compPhone=&compZip=&compCity=&compRegionID=r2&filterIds=&compInfCatID=&compInfHitTypeID=&minx=&maxx=&miny=&maxy=&ssfull=1&twoFieldName=&twoFieldAddr=&x=69&y=8

Ansøgningen kan du få hjælp til i skolen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-09 17:23

Har du fundet dig en læreplads?