/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
filse på fliser
Fra : kimstorm
Vist : 2533 gange
100 point
Dato : 06-01-09 20:28

hej allesammen !
skal til og lave badeværelse hjemme og i den forbindelse skal jeg filse/vandskure mine eksisterende
fliser på væggene så jeg får en glat overflade. ved at både maxit og skalflex har lavet præperater
som kan bruges til denne opgave. mit spørgsmål er så om der er nogle der har prøvet det her, og hvorvidt man kan se de gamle fuger i fliserne, igennem pudslaget når man er færdig. hvor tykt et lag
skal der mon på??
på forhånd tak
(er egenligt selv murer men har aldrig prøvet sådan en opgave og man vil jo gerne ha et perfekt resultat)

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-01-09 20:46

Hej

Du kan søge gratis rådgivning hos en af deres konsulenter maxit og skalflex, så får du også det helt præcise svar. Jeg er sikker på at de ved det.

Mvh. Michael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 20:59

Du får jo et problem med at uanset HVAD du smører på sidder det ikke bedre fast end underlaget

Citat
er egenligt selv murer men har aldrig prøvet sådan en opgave

Du er så ikke FLISEMURER

Kommentar
Fra : kimstorm

Dato : 07-01-09 07:04

så prøv du lige og læs spørgsmålet igen smarte refi spørgsmålet var lige som rettet på udseendet af det færdige resultat og ikke holdbarheden.mon ikke underlaget er konstateret "bærende" inden jeg stiller sådan et spørgsmål

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-09 08:31

Jeg har pudset et lille toiiletrum op med Multipuds fra skalflex med et fint - synes jeg - resultat synes jeg. væggene er efterfølgende malet og fremstår i dag med en pudset struktur hvor man overhovede ikke kan se hvad der var før.

Jeg er IKKE murer, men er lidt stolt af resultatet....især den sidste væg - hvor jeg havde lært teknikken Dog brugte jeg ca. dobbelt så meget Multipuds som angivet på sækkene og et pudslag på 3-4 mm.

Godkendelse af svar
Fra : kimstorm

Dato : 07-01-09 17:13

Tak for svaret ziggy99.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 07-01-09 19:13

Tak, må lige fortælle, at pudslaget bliver betonhårdt og efterfølgende boring til opsætning af spejl - gennem pudslag og fliser - gav et fuldstændigt rent hul uden afskalning eller revner