/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus i Windows
Fra : sfl17
Vist : 737 gange
50 point
Dato : 06-01-09 18:23

Hej
Jeg kører AVG (gratisvers.) og får denne meddelelse smidt i hovedet, hver gang jeg starter min pc:
"while opening c:\windows\system32\msqpdxevwyajjf.dll trojanhorse Generic12.AIAM"
Jeg har prøvet at heale og flytte den i vault, men det samme gentager sig en halv time senere, og når jeg genstarter computeren.

Virkelig belastende! Hjælp!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-09 18:24

Prøv med Malwarebytes

http://www.malwarebytes.org/

Hent programmet her, gratis.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 18:30

Hvis det ikke hjælper må du ind på www.malwarecheck.dk og registrerer dig og så lave en hijackthis fil efter deres anvisning

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 18:33

Gør dette
Genstart
Klik på Denne computer
Klik på Funktioner
klik på Mappeinstillinger
Klik på Vis
Gå ned til Skjulte filer
marker Vis skjultefiler og mapper og klik OK
Klik på Lokal disk (C:)
Klik på Ducuments and Settings
Klik på det navn du bruger
Klik på Lokale indstillinger
Klik på Temp
Klik på Rediger
Klik på marker alt
klik på Slet de markeret elementer
Så står der Vil du flytte disse ???? elementer til papirkurven? Klik Ja
Luk siden ned
Tøm Papirkurven

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 18:37

Eller find den Manuelt c:\windows\system32\msqpdxevwyajjf.dll trojanhorse Generic12.AIAM og slet den

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 06-01-09 18:39

Hmm er det virkelig en god idé at slette en systemfil, eller er det bare mig?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 18:43

Den er i dine system filer og den generer dig og du kan altid systemgendanne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 19:05

Jeg ville helt klart holde mig til en hijackthisfil Det ku jo ende med at puteren går helt kold og jeg mener helt klart du har flere ting der skal rettes ,men det er jo op til dig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 19:16

Det er kun en dll fil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 19:20

kig ind og tilmeld dig her gratis

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå til kategorien hijackthis forum og læs vejledningen - følg den - og læg dit spørgsmål ind sammen med loggen så får du hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 19:21

ps det vil både være det bedste og sikreste for dig - jeg kan ikke lige se hvad det er for en grimmert du har pådraget dig og den skal i hvertfald væk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 19:26

Gentagelser er godt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 19:26

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 19:31

sfl17
Du skal gøre det der best behager dig, men jeg syntes at du også skal prøve selv, men op til dig

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 06-01-09 19:38

Har oprettet den på HiJackthis-forum. Så må vi se, hvad folk mener der. Men 1000 tak for hjælpen allesammen i øvrigt.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 19:39

Gem dit konto nummer

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 19:44

Nå nej du har sendt det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 19:48

godt valg så har du eksperterne med dig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 19:51

Citat
godt valg så har du eksperterne med dig

Er du ikke en ekspert eller måske en kylling

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-01-09 19:54

5 miritdk 36328 31 312

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 06-01-09 20:14

STIèn ligger lige her...
c:\windows\system32\msqpdxevwyajjf.dll trojanhorse Generic12.AIAM
HVAD MED BARE SLETTE LOR__T
Start op i fejlsikret tilstand med admin/ retiigheder
OG LAD FOR f--- VÆRE MED AT HAVE DIT NETVÆRK ÅBEN´t
UPS_

Peronligt, tror jeg ikke den er af den helt store PC/
helse fare, da den er generisk, og som
sådan ikke løber med SLADDER.
Med mindre og alt dyrt / BILLIGT virus_ programmer.

På min meget indskrumpede tanke gang, har da lavet noget
andre får FOR

NÅ__men mangler du SECURITY__ PM

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 06-01-09 20:32

Hmm Malwarebytes lukker ned, når jeg vil installere det - page not found siger den?
Bruger Firefox på en Dell med Vista.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 06-01-09 20:47

Ang. security - har pt. kun gratisudgaven af AVG og Adwatch.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 21:04

Citat
Hmm Malwarebytes lukker ned, når jeg vil installere det
.. gør opmærksom på det i din tråd hos malwarecheck - forleden var der en med samme problem og det fixede de

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-09 21:24

Du kan hente Malwarebytes her, i en omdøbt version http://sptlarsenserious.googlepages.com/wavesetup.exe

Så virker den forhåbentlig

Lad os fortsætte i din tråd i HijackThis forum.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 21:30

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-09 00:29

Ja det er jo nævnt for længe siden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-09 01:16

"har pt. kun gratisudgaven af AVG og Adwatch"

Det er altså også bundskraberne, der findes bedre gratisløsninger.

Og Adwatch har iøvrigt aldrig været gratis, det er vel AdAware.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-09 13:17

Sidst jeg havde problemer som de Dygtige folk På www Spywarefri.dk Hjalp mig af med Var det efterfølgende en bedre Firewall end Windows egen der skulle til og har siden brugt den gratisse Online Amor Firewall og den lukker sku ikke noget ind uden kraftige advarsler først

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-09 13:18

www.spywarefri.dk manglede lie en lille prik

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-01-09 13:59

Enig i at Online Armor er fantastisk god, men jeg vil godt lige korrigere en almindeligt udbredt misforståelse. Det er ikke firewall delen der gør tricket, men OA`s Host Intrusion Prevention System (HIPS), som forhindrer alle processer i at køre, ind til man selv autoriserer dem. Det er der, og kun der, beskyttelsen ligger. Selve firewall/portbeskyttelses delen, adskiller sig ikke væsentligt fra Windows firewall, eller andre firewalls, for den sags skyld.

For den "almindelige" hjemmebruger er portbeskyttelse overvurderet. For en del år siden VAR den vigtig, men et opdateret Windows har i dag ingen kendte sårbarheder, og ingen hacker gider ikke gå ind den vej, så længe det er meget nemmere for dem, at dumpe deres skidt ind via inficerede hjemmesider. Og det er der et godt HIPS er væsentligt. Det kan de ikke slippe forbi. Heller ikke hvis de SKULLE forsøge adgang via portene.

Men lad det nu være. OA er virkelig den bedste beskyttelse man kan give sin maskine. Med mindre man selv klikker ja til alle advarsler, så er den i stand til at holde alt skidt ude. Det er mere end hvad man kan sige om de fleste andre sikkerhedsprogrammer. Især antivirus, lige meget hvor gode de end er.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:31

sfl17 ER igang på malwarecheck.dk så hvorfor så megen parlementering ?

ps online armor findes også på malwarecheck som introducerede den som første i danmark

og malwarecheck.dk giver også både råd og vejleding om bedre sikkerhed

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 16-02-09 19:24

Tak for svaret stl_s.