/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opsigelse af lejemål.
Fra : strand55
Vist : 288 gange
20 point
Dato : 05-01-09 23:32

Jeg har inden 1. okt. opsagt et lejemål i et lejet hus.
Aftalte med udlejer at jeg skulle meddele, hvornår vi var ude af huset,
så det kunne blive sat i stand, hvilket jeg gjorde d. 10 nov.
I slutningen af nov. blev huset sat til salg, hvilket jeg var informeret om.
Jeg mener herefter ikke at jeg skal betale leje for dec. måned, da der står i
lejeloven, at udlejer skal forsøge at leje ud igen så hurtigt som muligt,
hvilket jo ikke er muligt i dette tilfælde,
Er det mit problem ?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-01-09 06:18

Jo du skal betale for december.
Huset er jo ikke udlejet, så udlejer får ikke nogen lejeindtægt.
Du kunne bare have beholdt nøglerne til ultimo december, hvor det lejede hus er dit.

hawaii7

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 06-01-09 08:42

Hejsa

Du kan evt. kigge her: www.dklf.dk

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-01-09 11:17

At ejeren selv skal overtage lejemålet mhp på at sælge det fritager ikke dig fra at betale leje i opsigelsesperioden.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-01-09 16:11

Det er korrekt, at udlejer skal genudleje hurtigst muligt. Med dette mener man ca. en måneds tid. Så hvis din udlejer har vidst, at du var ude den 10.11, synes jeg det er rimeligt, at du ikke betaler for den sidste måned, da udlejer ikke forfølger sin pligt med at genudleje.
Jeg synes du skal sige dette direkte til udlejer og meddele, at du derfor ikke vil betale den pågældende måned.
Han kan forsøge at indlede en fogedsag mod dig, så kan du evt. betale til den tid, hvis det kommer så langt.
Vær opmærksom på om du har et mellemværende med varme.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 20:28

Hold nu op

Du er forpligtet til a betale lejen ud, iflg. din lejekontrakt MED MINDRE lejemålet kan lejes ud, eller sælges til anden side.
Kan det ikke det, har udlejer ikke forsømt sin pligt, og du skal betale som I aftalte, da I ingik lejemålet.
Jeg går ud fra intet har ændret sig siden da, andet end du prøver at undgå at betale?????

Gasmanden2