/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
madplan max. 2000 kcal/dag
Fra : lassethorsted
Vist : 4290 gange
100 point
Dato : 05-01-09 12:01

Jeg leder efter en færdiglavet madplan for en uge som giver et maximalt energiindtag på 2000 kcal/dag. Er der nogen der ved hvor sådan en kan findes?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-09 12:58
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-09 13:25

Eller køb nogle ugeblade, det vrimler altid med opskrifter efter nytår

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 05-01-09 13:33

Nu har jeg ikke den helt store fidus til de der "tab dig 60 kg på en uge (og tag 80 kg på igen!)" -kure som ugebladende bugner med. Mit mål var egentligt at finde en simpel kostplan der holder mit energiindtag på under 2000 kcal/døgn uden det kræver den store kogekunst og lange indkøbsliste.

Gerne med dagens måltider fordelt på 6 stk. pr dag eller lignende.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-09 14:47

Så må du købe dig en slankebog, for mange af de ting du efterlyser på nettet koster penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-09 15:08

Jeg tror nok at dem i dette link, også er i ugebladet Hjemmet

http://www.hjemmet.slankedoktoren.dk/

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 06-01-09 17:12

Nu kunne det jo være at én af jer andre havde strikket en plan sammen, som ca svarede til dette daglige energiindtag?

Det skal lige understreges at der ikke er tale om en decideret slankekur, men mere en madplan der kombineret med motion giver et lille vægttab (få kg) men uden det går ud over muskelmassen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-09 17:18

Der har gennem tiden været flere spørgsmål, lige omkring dette, men det er ikke lykkedes at finde en, men kommer der en her på siden, så er jeg også interesseret

Det er noget nemmere/sjovere at finde nye opskrifter, end selv at sidde og regne ud mm

For nogle år siden, kunne man få tilsendt madplaner, en kur/kostændring sammen med Bolette Christoffersen og Ole Steffensen, det var sjovt. Jeg tror ikke de madplaner er på nettet længere men vil da lige prøve at kikke efter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-09 17:26

Jeg syntes ikke jeg kan finde ugeplaner

http://www.slank-igen.dk/slankigen2/opskrift_sog.php

Jeg kan ikke huske mit password, jeg har lige bedt om at få det tilsendt, for at se om siden virker endnu, for så er jeg med igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-09 17:28

Jeg har da også fået ny mailadr siden, så jeg kan ikke få det til at virke, men prøv selv at oprette dig, og se om der opskrifter.... giv lige besked tilbage, hvis du forsøger, så kan jeg vel tilmelde mig igen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 20:42

Jeg fandt lige denne side, måske du kan bruge den?

http://www.madopskrifter.nu/Madplan/UgeMadplan.aspx?22=1058

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-09 17:25

Har du fundet dig en madplan?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 22-01-09 18:49

Jeg har selv strikket en plan sammen, og hvis du er interesseret så er den her:

Måltid 1 = (40g protein, 50g kulhydrater, 0,9g fedt, 368,1 kalorier)

- 1000g Cheasy yoghurt

Måltid 2 = 48,7g protein, 36,8g kulhydrater, 2,8g fedt, 367,1 kalorier)

- 310g frostrejer

- 1 skive rugbrød (grovkernet levebrød)

- 1 banan

- 100g blandet salat

Måltid 3 = 52,8g protein, 38,5g kulhydrater, 2,4g fedt, 386,2 kalorier)

- 60g Proteinpulver med min. 80% protein

- 1 banan

- 45g rugbrød (grovkernet levebrød)

- 100g blandet salat

Måltid 4 = 48,8g protein, 27,9g kulhydrater, 11,9g fedt, 413,6 kalorier)

- 220g kylling/kalkun/mager fisk

- 30g pasta (tørvægt)

- 100g blandet salat

Måltid 5 = 49,5g protein, 12,2g kulhydrater, 20,7g fedt, 432,3 kalorier)

- 60g Proteinpulver med min. 80% protein

- 100g grøntsager (gulerødder som regl)

- 20g Udo's olie (jeg drikker det rent!)

Måltid 6 = 46,4g protein, 44,1g kulhydrater, 4,2g fedt, 399,8 kalorier)

- 500g fromage fraiche

- 20g havregryn

- 1 æble

SAMLET KALORIE INDTAG PR DAG = 2367 kcal. (ca.)

Der ud over træner jeg 1½ time 3 gang om ugen i motionscenter, og løber med jævne mellemrum.

Idéen med at fordele kalorieindtaget over 6 måltider er, at din forbrænding hæves ved flere små måltider fremfor 2 store! (et råd jeg fik dengang jeg trænede seriøst)

Har kørt på denne plan i 3 uger nu, og har tabt 1½ kg, men min fedt% er gået 4% ned og omkredsen omkring maven (det begyndende bildæk) er 3-4 cm mindre! Der ud over har jeg det aldeles fortræffeligt!

Regner med at køre denne kur i 5 uger, og så holde 2 ugers pause... Og så tage 3-4 uger mere.

Det er en god idé et supplere men en multivitamin pille pr. dag.

Håber du kan bruge det!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-09 19:40

Lasse, hvad er det for noget proteinpulver du bruger??

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 23-01-09 16:11

Jeg bruger noget der hedder Bodylab Whey 80 - det kan købes på www.bodylab.dk i 2 og 5 kg. spande! Dog vil jeg gå ud fra at et hvilket som helst proteinpulver har nogenlunde samme effekt hvis manplanen tages som en slankekur alene og ikke i kombination med styrketræning!?!?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 23-01-09 16:17

*madplanen skulle der stå!

Du kan sikkert også købe protein pulver i din lokale MATAS, men det er noget dyrere så vidt jeg ved. Jeg indtager jo 120 gram af det pr. dag så sådan en 800 grams dåse til 190 kr i MATAS rækker ikke langt!

Det andet her koster 700 kr for 5 kg. (og er så vidt jeg ved også mere rent og af bedre kvalitet end det andet)

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 19-02-09 13:28

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-09 14:52

selv tak.