/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
skulderen knækker
Fra : hestemassage
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 15-10-01 23:19

Hoppe på 5 år. Hun er sund og rask, har haft en god opvækst, og er holdt godt vedlige med smed og vaccinationer. Hun har gået på græs det meste af sommeren, og begyndte i ridning igen for et par måneder siden.
Men....
Når hun har gået i ganske kort tid, begynder det at sige "knæk" i skulderleddet hver gang forbenet føres frem. Hun er ikke halt, men er dette normalt?
Meninger søges!

Venlig hilsen

Heidi

Kommentar
Fra : 12345

Dato : 16-10-01 10:40

Nej det er ikke normalt, hvis jeg var dig ville jeg for en sikkerheds skyld få det tjækket hos dyrelægen..... det kan selvfølgelig være harmløst ligesom hvis vi knækker vores fingre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-01 10:34

Etter min erfaring er dette ikke normalt.
Kan hun ha en sene/muskelbetennelse på gang?
Mitt forslag er at du får tak i en kiropraktor eller hestemassør som kan
kjenne over hesten for å se om det er noe tegn til overbelastning...

Line.

"hestemassage" <hestemassage.news@kandu.dk> skrev i melding
news:fkIy7.1263$5v1.161145@news010.worldonline.dk...
> Hoppe på 5 år. Hun er sund og rask, har haft en god opvækst, og er holdt
> godt vedlige med smed og vaccinationer. Hun har gået på græs det meste
> af sommeren, og begyndte i ridning igen for et par måneder siden.
> Men....
> Når hun har gået i ganske kort tid, begynder det at sige "knæk" i
> skulderleddet hver gang forbenet føres frem. Hun er ikke halt, men er
> dette normalt?
> Meninger søges!
>
> Venlig hilsen
>
> Heidi
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-01 13:19

Hej

Ring efter dyrelægen, da det ikke er normalt, kan det evt. skyldes en overbelastning efter græsningsperioden.
Det vil dog være mest hensigt at tilkalde dyrlægen da det evt. også kan skyldes ledproblemer iforbindelse med vækst. Da den er fem år kan den stadig vokse en smule og måske have mangel på vitaminer og mineraler efter græsning

hjr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-01 13:52

Jeg havde en hest - dog en ældre en af slagsen på 11 år - som også knækkede
i leddene.

Jeg fik et rigtigt godt råd, nemlig at give den 2 dl madolie i maden et par
gange dagligt, og DET virkede!

Du kan jo prøve det i en periode og se om det virker. For min hest virkede
det efter en uges tid.

Husk også at få den undersøgt for der kan jo være noget rigtigt galt med
den.

Mvh.

Lotte

Kommentar
Fra : hestemassage

Dato : 23-10-01 13:24

Hej alle!
Tak for alle henvendelserne, men det viser sig, at jeg havde misforstået tingene lidt.
Hoppen er ikke min, men en af mine kunders (jeg er hestemassør). Jeg har misforstået hende, og troede derfor, at dyrlægen havde sagt, at det ikke betød noget, at skulderen knækker. Efter at have behandlet hesten, virkede det ikke umiddelbart som om, at der skulle være noget i vejen med hesten, og jeg ville derfor gerne vide, om andre kendte til fænomenet, da jeg heller ikke selv synes, at det virker særlig normalt.
Det har vist sig nu, at dyrlægen ikke har undersøgt hesten endnu, og det er nu sat i værk. Om der så er noget galt eller ej, vil jo vise sig.

Venlig hilsen Heidi