/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
baloon molly han eller hun??
Fra : steffen15
Vist : 622 gange
50 point
Dato : 04-01-09 20:51

hej jeg har kikket den del på nettet ang køn på mine baloon mollyer.. kan ikke finde noget
udover de skulle have en tab på bugen men der har mine to finner ???? nogle andre måder man kan se det på, fordi det er da meget rart at vide om det er derfor de ikke får unger... mange tak steffen

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 04-01-09 21:27

Mollyhunner har åbne finner på maven ved gatåbningen men hos hannen er finnen klappet sammen og kan ikke åbnes som hunnernes kan.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-01-09 00:40

Citat
meget rart at vide om det er derfor de ikke får unger

Nu er balloon mollyer nogen bevidst fremavlede vanskabninger, og det er ikke sikkert de har beholdt evnen til at formere sig, som de havde hvis fiskene havde bibeholdt deres oprindelige kropsbygning.

Men henne ved gattet har hunnen en almindelig trekantet finne, mens den hos hannen er "vokset" sammen til en "pig"

I linket, den forreste brogede er en han og den sorte lige bagved er en hun

http://www.akvaryum.com/Forum/dosyalar/37326/20071124_092118_balloon_molly_3.jpg

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 05-01-09 06:03

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-09 14:51

Selv tak og godt nytår.