|
| Yamaha 4 Gear Fra : boonde1993 | Vist : 648 gange 20 point Dato : 04-01-09 15:40 |
|
Hey.
Jeg har brug for lidt hjælp.
jeg har en Yamaha 4 gear. og da jeg fik den kunne jeg godt få den igang, kun ved hjælp af hvis jeg løb den i gang, og nu har jeg har skilt den af og samlet den igen. alt er som det skal være men den vil ikke starte igen. Og den giver gnister, hvad kan det være?
HJÆLP
Hilsen christian (:
| |
|
Hvad har du haft skilt ad.
Og hvorfor ?
Har du haft magnetsvinghjulet af ?
VH Palle Hansen
| |
|
det har været hul i olie tanken, så derfor har jeg haft den af. den er bare blevet svejset til. ved ikke hvad fanden det kan være der er galt.
| |
|
Den giver heller ikke gnister når jeg sætter tændrøret op på cylinderen. Før jeg skilte den af, der gav den gnister, men nu? der vil den ikke. altså efter jeg samlede den igen
| |
|
Jeg kunne godt bruge et yamaha katalog. men kan ikke finde Thansens Yamaha katalog på deres hjemme side mere..
| |
|
der hvor du fylder olie på. Den tank hvor alt olien går ned i, den var der en lille revne på. og den er blevet sjevset. den er bare lige pludselig holdt op med at gniste.
| |
| Kommentar Fra : johnny79 |
Dato : 04-01-09 17:52 |
|
hej jeg læst lidt med her jeg har en yamaha den fået skiftet alt fra a-z og vil ikk starte
hvad kan det være ????
| |
| Kommentar Fra : amlupo |
Dato : 04-01-09 19:59 |
|
der hvor du fylder olie på. Den tank hvor alt olien går ned i, den var der en lille revne på. og den er blevet sjevset. den er bare lige pludselig holdt op med at gniste.
jeg går ud fra det er selve motoren vi snakker om. Der hvor man hælder motor/gearolie i . Hvis du har svejset der (er det vel med tiksvejser da det er aluminium) har du måske brændt kondensatoren af pga svejsning direkte på motoren, eller andre dele i tændingen
| |
| Kommentar Fra : konsul |
Dato : 04-01-09 20:29 |
|
kan jo også være den forcromedemellemgasfordeler (-:
Men lidt mere alvorligt: Har og har tilsvarende problem, som jeg har lokaliseret til utæthed i krumtaphus pga. for mange amatøre har haft skilt motor ad, med følgeskader på motorblok. Hvilket har medført utæthed mellem de to halvdele som udgør motorblok/krumtaphus, hvilket giver medfører falsk luft /mager blanding, som giver startproblemer, særligt ved start kold, og ved driftvarm motor.
| |
|
Skal vi ikke holde os til spørgeren.
Ja det kræver en rigtig god svejser for at svejse på motorblokkens gearkasse.
Hvad gør jeg så: Ja du tager dækselet af ind til platinerne, og justerer dem.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|