/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
opdatering af access database
Fra : eifild01
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 03-01-09 08:26

Jeg har oprettet en database og modtageren jævnlig en ny total liste som jeg vil opdatere databasen med. Det jeg mener er, at der er nye medlemmer og der er de gamle - hvordan får jeg oplysningerne ind efter jeg har inporteret en tabel, således at det kun er ændringerne som bliver indførdt.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-01-09 07:47

Mit eventuelle svar afhænger af, hvor mange tabeller databasen har, og hvordan den er designet...

Kommentar
Fra : eifild01

Dato : 04-01-09 08:04

Det er en medlemsdatabase med en tabel som stort set er identisk med de opdateringer jeg modtager udefra.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-01-09 08:08

Det, jeg ville gøre var, at impotere de nye data til en tabel nr. 2, som er identisk med den originale. Og så designe nogle sql-statements, der kan overføre de relevante opdatteringer fra den midlertidige tabel til den originale.

Hvis du kan give en forklaring på tabellens opbygning (hvilke flter og hvilke typer data) og en forklaring på, hvilke felter, der typisk skal opdatteres kan jeg godt lave et eksempel...

Kommentar
Fra : eifild01

Dato : 04-01-09 08:19

Det er en tabel uden filter og beståer af følgende kolonner:
medlemsnr
fornavn
efternavn
adresse
postnr
by
email
telefon
mobil

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-01-09 08:22

Men hvad er det for kolonner, der ikke ændrer sig, og hvad er det for kiolonner, der skal opdatteres med det nye input?

Du skriver, at du gerne vil sikre, at det kun er ændringerne, der bliver inført efter importen. Er det ændringer i de eksisterende data eller er det "kun de nye medlemmer", du mener?

Kommentar
Fra : eifild01

Dato : 04-01-09 08:36

det er "kun nye medlemmer"der skal indsættes - slettede og andre ændringer er så få så det gøres manuelt.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-01-09 08:39

Så mangler jeg bare, at få detaljerne... Er alle oplysningerne importeret, eller skal feks. medlemsnummer tilføjes? Jeg kan ikke hjælpe dig, hvis du ikke går ned til mindste detalje. Forklar trinvis, hvad du plejer at gøre....

Kommentar
Fra : eifild01

Dato : 04-01-09 08:48

databasen er ny så det er først nu jeg skal til at opdatere og jeg kan se, at gøre det manuelt ved hjælp af en formular er besværligt og jeg har fosøgt ved at importere et excelark med tilsvarende kollonner med total liste, men jeg kan kun få den til at ligge sig nederst i tabellen hvorved der kommer dubletter så det er hvad jeg har prøvet.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-01-09 09:02

Hmn.. jeg foreslår lige en anden strategi.

Importer regnearket til en ny tabel, ikke til den eksisterende.
Gå ind i den ny tabel og marker de nye records... de medlemmer, der skal over i den oprindelige tabel. Vælg "kopier" fra menuen rediger.
Åben den oprindelige tabel og sæt markøren på den nederste linje, og vælg "Sæt ind" fra menuen "rediger".

Herefter kan du justere eventuelle småting i din formular.

Held og lykke

Kommentar
Fra : eifild01

Dato : 04-01-09 09:03

der er kommet en mail om kommentar kl. 08:54 men den kan ikke ses ?

Kommentar
Fra : eifild01

Dato : 04-01-09 09:06

Det lyder som en brugelig løsning tak hjælpen