/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvor mange timer på arbejde?
Fra : the1best
Vist : 727 gange
200 point
Dato : 02-01-09 11:34

Må man som butiksansat være på arbejde over 12 timer også når der er statusopgørelse?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-09 11:36

Det ved HK alt om.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 02-01-09 12:11

Ja det ved jeg godt de ved, men jeg gider ikke og læse alt det igennem, så er der en der ved det, så sig frem.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-09 12:16

det må du gerne. men de overskydende timer skal enten afspadseres eller udbetales.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-09 12:37

Dine timer må ike overstige 37,5 timer pr. uge, men for at gøre det en smule flkesibelt er der tale om et gennensnit over 16 uger, så der kan være tale om overarbejde og lange dage i forbindelse med status, udsalg og lignende, men i sidste ende skal det gå op med enten afspadsering eller udbetaling.

På den anden side, hvis du ikke GIDER sætte dig ind i reglerne så må du jo bare tage chancen og se hvad der sker

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-09 14:08

Hvorfor ikke ringe til HK?

Citat
Ja det ved jeg godt de ved, men jeg gider ikke og læse alt det igennem, så er der en der ved det, så sig frem.

For du er formodentlig medlem?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-09 19:20

Citat
Må man som butiksansat være på arbejde over 12 timer også når der er statusopgørelse?

Ja det må man da godt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 10:45

Ringer du til HK, eller hvad fagforbund du nu er i, kan de svare dig med det samme, uden du skal læse en masse.

men min holdning er, at gider du ikke sætte dig ind i reglerne, må du klare dig på må og få.

De mange år de "rigtige" fagforbund har kæmpet, har faktisk ført os meget langt. Fra 60 timers arbejdsuge, uden rettigheder til 35 timers uge, 5 ugers ferie, 5 feriefridage, omsorgsdage, gode arbejdsforhold, hvor man ikke bare må løfte i alt, uanset vægt, osv.

Du kunne også gå ned og hilse på din fagforening - den dag du har brug for deres hjælp, skal du jo nok finde deres adresse. De bider ikke :)

Hilsen en, der sætter pris på fargoreningernes mangeårige hårde arbejde.

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 18-03-09 11:37

Tak for svaret trimare46.