/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
crosser
Fra : fie4041
Vist : 859 gange
100 point
Dato : 01-01-09 20:32

hej min søns 4 hjulede crosser hvade engang en panik kontakt. nu er den faldet af og crosser vil ikke køre. Kan jeg kortslutte den ved at sætte ledningerne sammen med en muffe eller ???????? ps den kan loddes men det koster og der skal transporteres !!

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 01-01-09 20:39

Det er aldrig en god ide at sætte den sikerhed ud af drift!

MVH
Lars

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 01-01-09 22:12

Hvis den virker ved at slutte dem sammen igen, kan du da sagtens bruge en muffe eller selv lodde den.
Men er du sikker på at kontakterne ikke bare skal skilles fra hinanden med noget isolerende, pap eller lign.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 02-01-09 19:13

det er en ledning der endte i en kontakt og hele kontakten er knækket af.
Kontakten bliver aktiveret af en endeprop der kan fjernes, så der ikke kan køres på den uden prop.

Kommentar
Fra : puchpeer

Dato : 02-01-09 20:13

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2348417664&n=1387751333&pn=-1537381365

her der er et link til en go en.. den kan spænges om håndledt så hvis man jo nu stiver ufriviligt (staves) af så sker der jo det at maskinen ikke får strøm til tændingen den skal sættes på selve tændinden og så på stelet så når propen bliver trukket ud slukker den ved en kort slutning

og hvis nuh det jo går lidt for stærkt eller det humper og vil ned i fart hurtigt kan han jo bare hive den ud bare med hånden + der ska kun et lille ryk til så det er ikke noget man ska bruge mange kræfter på

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 03-01-09 08:42

Desværre er kvaliteten på den T-Hansen kontakt meget ringe (som så meget andet ved T-Hansen). Desværre ved jeg ikke hvor man kan købe en der duer - så den hos T-Hansen er måske eneste mulighed.

MVH
Lars

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-01-09 11:58

Der er da hundrede forretninger der sælger dødemandsknapper:
http://www.kgi.dk/product-3191-1183.php
Men knappen må da kunne laves.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 03-01-09 18:53

Det er ikke dødemandskontakten - den sidder i håndtaget. Det er en forældre kontakt der sidder bagpå!

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 05-01-09 15:55

Med mindre du køber en original erstatningskontakt, skal du alligevel ud i en slags mere eller mindre kvalificeret fusk, og så kan du jo selv vælge mellem de to alternativer.
Hvis du vælger fusk-løsningen, er der en dødemandskontakt, hvor du selv beholder dimsen i lommen/skuffen, når junior IKKE skal køre, eller en tændingslås med nøgle og evt relæ, eller en decideret hovedafbryder

Kommentar
Fra : sn00py

Dato : 18-01-09 14:28

hej prøv at afisolere ledninger og sætte ledninger sammen og forsøg at starte den... og hvis ikke så tag dem fra hinanden og forsøg at starte den...når du finder af hvordan de skal sidde køber du en kontakt eller afbryder som passer til... det bedste er at lodde ledninger på..

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 19-01-09 20:37

har allerede gjort det og nu kør den. men tak

Godkendelse af svar
Fra : fie4041

Dato : 19-01-09 20:37

Tak for svaret pallebhansen.