/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
ur der udregner kcal pr. dag
Fra : ryan1312
Vist : 2849 gange
100 point
Dato : 31-12-08 16:33

Hej søger en pulsur der kan udregne min totale kcal på en hel dag. Findes der en ur der kan dette????

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-12-08 16:46

Ja det her polar wm 41 pulsur kan vise meget . bl.a dit samlede kcal forbrug

http://www.pulsure.dk/amaster/shop/index.php?/amaster/shop/product_buy.php?lg=dk&rent=&productNumber=WM41

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-01-09 02:35

Polar RS200. Men var det ikke dig i en anden link også?

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 01-01-09 12:41

jo var mig, men syntes jeg drejede spørgsmålet over i noget andet derfor oprettede jeg et nyt emne.

Har fået at vide at rs200 ikke regner puls og kcal hvis pulsen er under 100, og så duret uret jo ikke til at regne den daglige totale kcal forbrug ud.

Kan Garmin 405 medregne puls-slag der ligger under 100????

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-01-09 14:38

Det er da noget vrøvl. Så har de sat uret forkert op. Den måler pulsen hele tiden. Men jeg skal da gerne lave en test for dig, jeg har uret på lige nu

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-01-09 16:36

Jeg har uret på mig lige nu. Min puls er 75, og den tæller lystigt opad på kcal'erne

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 01-01-09 18:30

ok du har altså en polar rs200, hvordaner den, den kan altså gå helt ned og måle din hvile puls selv hvis den var på 40?? har du prøvet en garmin 405??

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-01-09 20:38

Ja, pulsen måler den uanset hvad. Nu er min hvilepuls 50, så helt ned på 40 har jeg ikke prøvet, men selvfølgelig kan den det. I indstillingerne kan man iøvrigt skrive sin hvilepuls ind, så bruger den det til at udregne dine træningszoner efter.

Nej, jeg har ikke erfaringer med en 405, jeg overvejede at købe en, men droppede det igen fordi jeg sådan set har hvad jeg skal bruge - og så er den jo i den dyre ende. Men selvfølgelig kan den også måle din hvilepuls.

Du indtaster også din vægt, det regner jeg med at den bruger til at regne energien ud (kcal)

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-01-09 11:18

Jeg spekulerer på om ikke et fitness ur mere er sagen for dig. RS serien er deciderede løbeure.

Jeg synes i så fald stadig at du skal kigge efter Polar, især fordi pulsbæltet er godt, men også fordi det generelt er gode ure. FT60 uret er det nye - har en masse gode funktioner til at holde styr på træning og kalorier. Den kan du også få en GPS eller fodmåler til.

Ellers er der jo den lidt billigere F-serie F4, F6 osv, de har alle kaloriemålere. Men disse har ikke nogen distance/fartmåler.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 02-01-09 18:02

kan jeg også bruge FT60 til løb, for det er det jeg vil bruge uret til, for at kunne træne i puls zonerne....

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-01-09 20:51

Joda, FT60 uret er fint til løb. Men det er nu lanceret som et fitness-ur. Puls-egenskaberne fås ikke bedre, se f.eks.:

http://www.feedthehabit.com/outdoors/polar-ft60-g1-heart-rate-fitness-watch-review/

http://www.polar.fi/en/products/fitness_crosstraining/FT60

Eneste anke jeg ville have var at det er S1 fodmåleren, som kan tilkøbes. Den er lidt klodset ifht. den nye. Men du kan jo nøjes med GPS-måleren.

Det med at træne i puls-zonerne det har alle Polar urene. Det er nemlig uanset om det er cykling, løb i skov eller fitness osv. at man har brug for det. De kalder det Own-zone. Jeg synes det er lidt gejl, men det er jo rigtigt nok at man træner til noget forskelligt i hver zone. Fedtforbrænding vs. udholdenhes f.eks.

Ja - det er ikke nemt at vælge Jeg har selv kigget meget efter hvad der findes. Og der kommer jo hele tiden nyt. Men vælg et af de ure der er nævnt, så tror jeg ikke du bliver skuffet.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 03-01-09 16:21

så du mener altså at ft60 ville være bedre for mig? Kcal udregningen og puls målingen vil være bedst i denne ur?

Hvad er det ft60 kan mere end rs200, men der er også en del dyre...

Ja skal have en ur der er god, en jeg bliver glad for, en der motivere, kan bruge til hverdag også, måle puls kcal og måske distance (men ikke så vigtig da jeg jo har ipod+nike)

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-09 21:30

Så tror jeg FT60 er bedst for dig. Især hvis du kan lide designet, det er jo lidt space-agtigt. Men det er altså også noget dyrere.

Men jeg er faktisk ved at sælge mit RS200SD i den blå avis for jeg vil gerne have RS800SD. Så der kan du jo købe en Men jeg bruger det jo mest til løb.

FT60 ifht RS200 kan lidt mere mht. kcal beregningen:

"Polar OwnCal tracks calories burned (Workout, Total, Weekly, Fat %)", altså noget med at den gemmer data.

Selve kcal beregningen er nøjagtig nok i begge ure, da pulsbæltet er det samme.

På ebay kan du få FT60 til 170 GBP (inkl. forsendelse). Pundet er jo billigt lige nu så det er jo ikke mere end godt 1200 kr:

http://cgi.ebay.co.uk/POLAR-FT60-M-Black-White-Fitness-Heart-Rate-Monitor-New_W0QQitemZ110318167929QQcmdZViewItemQQptZUK_Sporting_Goods_Activity_Monitoring_MJ?hash=item110318167929&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A2|39%3A1|240%3A1318

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 05-01-09 19:26

hvad er så forslællen på ft40 og ft60 ud over prisen???

Og hvor køber jeg den billigeste polar pulsur

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 06-01-09 10:50

men jeg kan da ikkr overføre data fra ft60 og over til min bærbare, eller kan jeg???? uden at skal købe ekstra udstyr

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 08-01-09 13:32

Nu har du vel efterhånden fået svar på dit spørgsmål, men du kan jo altid forhøje points'ene

Jeg kender ikke de to modeller, så jeg kan kun referere fra nettet:

http://www.youtube.com/watch?v=T-tXTzAeROM

http://www.polar.fi

Det billigste polar ur får du måske på dba.dk (brugt). Men ellers på www.ebay.de eller www.ebay.co.uk.

Du kunne også vælge at købe mit RS200 (som jo kan det samme) - jeg har det til salg på dba.dk til en billig penge da jeg selv har fået fat på et RS800 (som er overkill for dig)

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 08-01-09 13:34
Godkendelse af svar
Fra : ryan1312

Dato : 09-01-09 09:57

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 09-01-09 15:52

Det var så lidt. Selv tak.