/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Arbejdsforhold i Dubai
Fra : guffilliguf
Vist : 5677 gange
40 point
Dato : 30-12-08 16:46

Hej, jeg er sygeplejerske og overvejer at søge job i Dubai.
Er der nogen der ved noget om arbejdsforhold for sygeplejersker i Dubai; jeg mener mht. løn, men nok især også om der er nogen der har erfaringer/ ved noget om hvordan man bliver betragtet i samfundet, og på hospitalerne.
Hvordan er det at leve som kvinde i Dubai?
På forhånd tusind tak hvis du svarer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-08 17:27

spørg den danske ambassade

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-08 17:31
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-08 04:23

De er vist ikke nær så fundamentalistiske eller intolerante, for et par måneder var der et udenlandsk par der havde ligget en aften i strandkanten og elsket, de blev blot udvist.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-12-08 13:06

ja hvad tror du selv du syntens om kvinder dernede...
Men hey hvis du har det fint med at blev undertrykt så det jo stedet.

Kommentar
Fra : guffilliguf

Dato : 31-12-08 13:56

Hmm, havde ærligt talt håbet på nogle mere seriøse svar. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at jeg skal ned og være hverken topløs på stranden eller elske i strandkanten. Jeg respekterer at andre lande ikke har samme holdning til dette som danskerne...som jo har så utrooooligt spændende sexliv (not). Jeg tror ikke umiddelbart at kvinder nødvendigvis bliver undertrykt dernede. I Dubai? Ifølge de oplysninger jeg kan finde på nettet er ca. 80 % af indbyggerne udlændinge og det er et land i rivende udvikling, hvilket jeg synes lyder spændende. Det virker som om der er nogen her der ser det som et forstokket land?
Jeg har hørt rygter om at sygeplejersker får rigtig høj løn dernede, og har rimelig høj status, men har ikke fået det bekræftet fra nogen som rent faktisk ved det. Det kunne være rart hvis der er nogen som har, eller kender nogen som har arbejdet indenfor sundhedssektoren dernede.
Desuden vil jeg gerne vide lidt om livet generelt, det er altså meget forskelligt fra kultur til kultur hvordan man ser på kvinder og på sygeplejerollen i samfundet. Enhver som selv er kvinde eller sygeplejerske vil vide hvad jeg mener med dette spørgsmål, og hvorfor det er noget man gerne vil vide inden man rejser til et land. Jeg tror altså heller ikke at svarerne her lige ved så meget om regionen...altså, hvert land i mellemøsten er forskelligt, og bare fordi I har hørt én ting om et eller andet muslimsk land (f.eks. Saudi-Arabien eller Afghanistan) gør det jer altså ikke til eksperter i at besvare spørgsmål om alle arabiske lande!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-08 15:24

http://da.wikipedia.org/wiki/Dubai

Hvad med at bruge internettet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-08 15:29

Det ser jo lækkert ud i Dubai, de har endda en skipiste med rigtig sne (indendørs). Hvis Du søger ansættelse i turist/forretningsområderne vil en masse patienter også være vestlige.
Jeg så en udsendelse om samme skisportshal hvor en muslimsk ung pige deltog, hun var i strålende humør og var ikke tildækket med det mindste stykke muslimsk klædestykke på hovedet, blot en tophue som temperaturen nok har krævet.

Hierakiet er nok lidt strengere, men der er jo også danske mænd, deriblandt læger, som træder på kvinder når de ser deres chance.

Som Du selv er inde på er det nok bedst med personlige erfaringer fra andre.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-12-08 21:50

Dubai er vel det bedste land i den muslimske halvø.Du kan købe alkohol og du trænger ikke gå tildækket.Du har lov til at køre bil ,noget du ikke må i for.eks i Saudi arabia.Jeg har en kammerat der har arbejdet der i over 10 år og han elsker stedet.Han tjener kassen.Kom hjemmed en Lamburgini. Og han er kun en sælger.
alimak

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-01-09 06:04

Jeg mener at min kollegas datter arbejder som lærer i Dubai, hvor hun er meget glad for at være.
Skal lige tjekke, om det er Dubai

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-09 07:13

Meget godt at komme hjem med en Lamborghini, men hvis den skal blive her koster det. ......