/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Mister internet forbindelsen
Fra : o.v.n.
Vist : 1535 gange
200 point
Dato : 29-12-08 23:45

Hej der kommet problemer på mit trådløse hjemmenetværk, med mellemrum forsvinder forbindelsen til internettet, det vil sige ikke helt jeg kan bruge Windows MediaPlayer til at spille fra en netradio station, men browser og e-mail klient vil ikke på internettet, Outlook Ekspress melder om fejl på alle tre konti (forskellige servere), og Firefox og Internet Explorer siger Siden kan ikke vises, mens playeren spiller lystig videre og jeg har hele tiden forbindelse med de andre computere på netværket, det er kun internettet at der problemer med det hjælper at afbryde den trådløse forbindelses med den fysiske knap og koble ind ind igen få sekunder efter.
Problemet er kommet efter at jeg eksperimenterede med mac filtrering på routeren, det gik helt i fisk og jeg nulstillede routeren D-Link DI-524UP og satte den op fra grunden af igen med den Wizard som er indbygget, der kom ny opdateret firmware på i samme omgang, jeg har WPA kryptering og ikke andet sikkerhed lige nu.
Problemet gælder de to bærbare som har adgang til mit net, min Medion med XP og broderens Acer med Vista, der er ingen problemer med kabel forbindelserne, det mystiske er at mit hjemmenetværk fungerer og Messenger og Player ikke er berørt af problemet.
Hvor vil i foreslå at jeg starter fejlsøgning ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-08 23:56

Du har opsat routerens firewall funktion , så den ikke slipper WWW siderne igennem. De bruger http protokol.

Om igen med opsætningen. Ikke godt at vide hvad du gjorde galt.

Internetradio med player og messenger er også internet, bare andre protokoller. Så der er hul igennem til din udbyder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-08 00:24

Det er altså kun engang imellem at forbindelsen svigter ikke hele tiden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-12-08 08:25

Til og starte med, så drop den wizard til at konfigurere din router. For det første så har du ingen mulighed for at hvor du skal rette noget hvis der er noget der går galt, du ander ikke hvor routeren indsætter værdier når det er gennem en wizard. For det andet så er D-links wizard i det hele taget bare skod. Konfigure den selv så kender du den også bedre til når du evt. skal fejlsøge.

Start forfra og gør det selv.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-12-08 09:38

Lyder ikke som din router, men mere som din firewall på pc'en, det skulle vel ikke være ZoneAlarm vel ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-08 11:18

JegErHer:Nej firewall er fra Bullguard på begge barbare problembørn.
Webnob: jeg tror ikke det er routeren men er ikke sikker, der er ingen fejl at se når jeg er derinde.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-08 17:23

jeg synes du skal resette routeren og starte forfra manuelt.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-12-08 18:19

Prøv at Disable firewallen når problemet er der, når noget virket ud og andet ikke gør er der 3 muligheder.

1. Lukket for disse porte i Routeren / hvilket det ikke lyder som om da andre maskiner kommer fint ud og det er periodisk
2. Der er opsat Proxy settings på maskinen med problemmet.
3. Software firewall på maskinen med problemmet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-08 23:09

Ok Webnob det har jeg så forsøgt, i hører nærmere om det løser problemet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-08 23:10

Hvis problemet opstår, så vil jeg forsøge at slå firewall fra, inden jeg gør den sædvanlige manøvre med at genstarte forbindelsen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-08 12:25

Tak for svaret webnoob. det blev så helt forfra med en ny router, det var nemlig den som var ved at stå af. i dag kan den slet ikke bruges og jeg er på nettet med kun en computer, jeg har tænkt mig at den nye skal være magen til den der lige er gået i udu, andre forslag ? så kom med dem inden jeg bestiller en ny om et par timer.
Godt nytår til alle

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-12-08 14:20

synes du skal købe en linksys router, de er meget bedre end d-link, synes jeg i hvert fald.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-12-08 15:38

Ups. den med defekt router havde jeg ikke tænkt på, men også underligt den kun gav problemer for nogen maskiner og ikke alle.

Både Dlink & linksys er gode router, linksys er en lavend udgave af Cisco som er rigtig med med gode router/firewalls.
Men bruger du 'USB PrintServer' delen skal du nok holde dig til Dlink, men næste Router jeg køber skal være en DUAL G & N.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 22:49

Det var stømmen til routeren det var galt med, ved ikke om det kan være forklaringen på, at det først var de trådløse forbindelser som strejkede

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-01-09 09:00

Jo lyder meget muligt/rigtigt, trådløs bruger mere strøm og er støj følsom.
Jeg synes godt nok jeg tit har hørt folks Dlink strømforsyning er stået af, tror de køber dem for billigt eller belaster dem tæt på grænsen.