/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Sover stadig ikke igennem.
Fra : LottoM
Vist : 429 gange
125 point
Dato : 29-12-08 17:41

Hej.

Jeg har en datter på snart 12 mdr. Hun sover stadig ikke igennem om natten. Hun får 180 ml majvælling til natten. Men vågner stadig om natten og skal have flaske en til to gange. Om natten får hun enten majvælling eller Nan3.

Nogen der har en god oplevelse med at få deres barn til at sove igennem om natten.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-12-08 17:43

Man skal putte vodka i vællingen, så sover de godt bagefter. Men aldrig mere end en 50/50 blanding, så vil de ikke spise det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 17:45

Du må give hende en kold tyrker.

Hun er kommet ind i en dårlig vane, og kun du kan vænne hende fra igen

På hvilket tidspunkt, får hun sin go'nat vælling?? Måske du skal strække den til et senere tidspunkt?

Hvad siger sundhedsplejersken?? Hvis hun spiser sine "natmadder" med glubende appetit, er det da
på tide, at hun får noget mere mættende om aftenen

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 29-12-08 17:47

DET KAN SKYLDES AT HUN SOVER FOR MEGET OM DAGEN, ELLER AT HENDES SENE MIDDAGSSØVN ER FOR SEN ELLER VARER FOR LÆNGE, DET ER OFTE DE I DEN ALDER DE MÅ VÆKKES AF MIDDAGSSØVNEN, FOR AT KUNNE SOVE OM NATTEN.

PRØV AT LADE HENDE BLIVE GODT TRÆT, OG PRØV EVNT. AT LAVE VÆLLINGEN MED KÆRNEMÆLK, SOM MÆTTER GODT.

HELD OG LYKKE MED DET.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 17:48

Citat
På hvilket tidspunkt, får hun sin go'nat vælling??

Altså den flaske hun får inden hun bliver puttet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 17:52

Da jeg var dagplejer, havde børnene i hele kommunen den samme søvnrytme..

Det var det bedste for børnene, når de var i gæstepleje, så fulgte rytmen alle de øvrige børn

Rytmen for et ca 1 årigt barn var/er

Ingen sover efter kl. 9... middagslur kl. 12 til max kl 15....

Børnene fik gerne morgenmad kl. ca 7, frokost kl. 11-12, frugt om eftermiddagen, gerne med lidt brød til...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-08 18:19

Det lyder jo helt vildt...både det kvantum babymad hun sætter til livs på den tid af døgnet og at hun ikke sover igennem.

Hvad får hun egentligt at spise om dagen...Det må jo absolut være for lidt, når hun er sulten om natten...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-12-08 18:26

Da min den ældste var i den alder sov han heller ikke igennem.

Efter sundhedsplejerskens råd gav jeg ham i stedet grød til natten

OG gav ham en af de dyre bleer på om natten.

Min vågnede fordi han fik for meget flydende og skulle tisse.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 18:33

Når hun er 1 år gammel så må hun da spise alt, hun skal da ikke have modermælk erstatning mere. Mit barnebarn på 7 måneder er begyndt at spise rugbrød og lidt kartofler og amningen er mindre nu. Og han har sovet igennem de sidste 4 måneder.

Din datter må være sulten om natten, snak med lægen eller sundhedsplejersken om hun kan få mere solid mad inden hun skal i seng. Og tøv med vædske, så hun ikke bliver så våd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 18:49

Citat
Men vågner stadig om natten og skal have flaske en til to gange.

Det er noget du har vænnet hende til. Hvis hun får nok at spise i løbet af dagen, så er det ikke på grund af sult, hun vågner om natten.

Tror du ikke hun vågner om natten fordi tænderne gør ondt.

Som tidligere skrevet, hvad får din datter at spise i løbet af dagen og hvor meget sover hun ????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 18:53

Prøv engang at læse hvad sundhedsstyrelsen skrivet om børn og deres måltider for et barn på din datters alder--- læs fra side 51

http://www.sst.dk/publ/publ2003/Sunde_netversion/pdf/SB2003_4.pdf

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 19:59

Jeg tror LottoM, er faldet om af træthed

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 20:55

Ja Nordstedt det er hun nok, især hvis datteren holder hende vågen om natten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 21:05

Og så gentager det hele sig når de bliver teenagere - altså natteroderiet

Kommentar
Fra : kb_nielsen

Dato : 29-12-08 23:45

Har hun fået tjekket ørerne for væske? Har selv en knægt på 1 år, som havde problemer med at sove igennem. Det viste sig, at han havde lidt væske stående i mellemørerne, som generede. Det blev løst ved dræn, som har været en kæmpe befrielse for os alle. Dog var det ikke vores normale læge der kunne finde denne løsning, men en øre-næse-hals læge. Måske et forsøg værd?
/KBN

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-08 00:12

Men datteren spiser jo natmaden

Det tror jeg ikke hun ville gøre, hvis hun havde ondt/gener

Men nu har vi jo ikke fået fortalt hvor sulten hun er om natten

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-12-08 02:54

Jeg er bange for at der kun er vodka der virker her...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-08 15:44

ja men det er datteren der skal have den, og det ser ud til at moderen har fået den nu.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-08 15:53

Citat
ja men det er datteren der skal have den, og det ser ud til at moderen har fået den nu

Det er vel sådan set ligegyldigt hvem af dem der drikker den vodka, bare mor'en får sovet..

Jeg syntes også babyalarmer er gode.... dem kan man slukke for (ved jeg af erfaring)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-01-09 12:53

Sig mig... hang LottoM fast i en raket, siden hun er gået under jorden?

Jeg vil da bestemt sige, stop modermælkserstatning og vælling.
Giv staklen RIGITG mennekse mad, og giv måske noget at drikke.
Enten er hun sulten ekker tørstig.

Børn på den alder, er altså for store til spædbarnsmad.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 21:19

Havde samme problem med vor datter, same alder, havde aldrig brugt sut.....

Gav hende een, så var der ro......

Gasmanden2

Kommentar
Fra : LottoM

Dato : 09-01-09 17:45

HUn får ganske almindeligt mad om dagen, er i dagpleje om dagen sover en time om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen, hun bliver lagt i seng kl 20 hvor hun får sin vælling.

SKAL lige sige til alle jer der siger giv hende ordenligt mad HUN FÅR KUN VÆLLING OG NAN3 OM NATTEN.

Kommentar
Fra : LottoM

Dato : 09-01-09 17:48

Hun bruger kun sut, når hun sover og er ked af det.. Hun spiser MEGET mad til både morgen, middag og især til aften.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-09 17:54

Citat
SKAL lige sige til alle jer der siger giv hende ordenligt mad HUN FÅR KUN VÆLLING OG NAN3 OM NATTEN.

Hvad siger din sundhedsplejerske til "natmaden", din datter burde ikke have behov for andet end en kop vand, i tilfælde af hun er tørstig.. Du og sundhedsplejersken kender datteren bedst (nå ja og så vel også barnet far ) så det er ikke helt så nemt for andre at råde, selv om vi har haft mange børn "imellem fingrene"

Citat
Hun spiser MEGET mad til både morgen, middag og især til aften.

Børn kan også lære at overspise...... hvordan er hendes vægt??

Kommentar
Fra : LottoM

Dato : 31-01-09 17:19

Hun vejer 10 kg og er på ingen måde overvægtig...

OG HUN SOVER IGENNEM NU::::

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-09 09:44

Det er da dejligt

Citat
OG HUN SOVER IGENNEM NU::::

Hvad gjorde du så, for at få hende til at sove?