/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Min Lyd er væk
Fra : Emil_Jensen
Vist : 745 gange
60 point
Dato : 28-12-08 22:01

Hej alle sammen.
jeg har et problem med min lyd... kan ikke høre noget som helst værken i headsæt eller i højtaler.
har været inde og tjekke mine lydenheder men der er alt gråt og kan ikke ændre nogle ting håber der er nogen der gider hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 22:03

Det ligger i brændeskuret Undskyld

Næh - der er tilsyneladende ikke noget lydkort - eller driveren til lydkortet mangler...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 23:14

Jeg tror dit lydkort er gået i stykker, eller du har kommet til at rode lidt rigeligt i din PC.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-08 23:15

Er det et pludselig opstået problem ? Og hvordan forsvandt lyden ? Hvilken styresystem er der på computeren ? Er lydkortet indbygget i bundkort ? Vi mangler simpelhen flere oplysninger før vi kan hjælpe.
Prøv at se i Enhedshåndtering om der er et gult advarsels trekant, højre klik på Denne computer og klik på Administrer i det nye vindue klikker du på Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 28-12-08 23:41

mit styrersystem er microsoft windows XP professional det er V 2002 32bit kan ikke oplyse mere da alt er sikret... ham jeg har købt den af har snydt mig og har givet mig en piratkopi at mit system mit problem er opstået efter jeg er kommet hjem fra et LAN ved en ven jeg ved somsagt ikke om lyd kortet er indbygget da jeg ikke har fået nogen info om min pc da jeg købte den... den er bygget efter bestilling. jeg har kigget lidt nede i min pc og kan ikke rigtig finde lydkortet. men jeg har en mistake om at det er løst sat i efter jeg har haft flyttet den, men kan ikke finde det der inde... ham jeg har købt den af har givet en for lille blæser så har åbent kabinet ved ikke om der er kommet nogle skader af den grund... mangler der flere oplysninger så skriv endelig:D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 23:49

Du må da kunne se om højtalerstikket kommer fra et "løst" kort eller om det sidder i noget indbygget stik..... - det er bare at kigge bagpå.....

Så årsagen kunne jo være at du bruger et FORKERT stik....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-12-08 23:53

Hvis det er en piratkopi, så ryger sound drivers ved aut. opdateringer. Det kunne tyde på at der måske har været en opdatering igang da du var hos en ven med LAN. Men har der været drivers tidligere, kan du gå tilbage i systemgendannelse og få den frem igen. Men problemet vil blive ved med at komme hvis du har automatisk opdateringer sat til. Så prøv at gå tilbage i systemgendannelse, og slå så aut. opdateringer fra - og du kan bruge den som normal.
Ellers er det jo bare at downloade soundrivers fra nettet og installere dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 23:56

Citat
og slå så aut. opdateringer fra - og du kan bruge den som normal.

Det holder IKKE i længden

Der SKAL en lovlig installation på - ellers kan du jo aldrig opdatere.....

Men tror som sagt IKKE det er der "hunden" ligger begravet

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 29-12-08 00:03

hmm.. kan en eller anden ikke sende en hjemme side hvor jeg kan downloade "soundrivers" fra kunne være godt:D.. men er ikke helt ind i det med inmaden på en pc så vis nogen kunne finde et billede eller en film på youtube til mig hvor jeg kan se mig lidt omkring
så ville det være fint:D

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 00:36

Det er lidt svært at finde de ting til dig når vi ikke ved hvad bundkort og lydkort du har.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 00:39

Du kan læse lidt her, der beskrives det hvordan man bygger en computer.
Er det en PC eller en bærbar du har?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 00:39
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 01:37

Du kan bruge det gratis program Everest til at fortælle dig om indholdet i din computer, lydkortet er under Multimedie: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 29-12-08 12:33

Det er ikke godt nok bare at køre med åbent kabinet, hvis blæseren er for lille. Måske er lydkortet stået af, måske er det ikke. Under alle omstændigheder vil du blive ved med at få problemer, så længe tingene ikke er rigtigt dimensionerede. Det ulovlige styresystem vil også give dig problemer.

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 29-12-08 18:47

min onkel som har snydt mig har sagt til mig at den "lovlige" piratkopi godt kan opdateres men tror ikke helt på ham..... det med at jeg har kørt uden kabinet har viket lige siden jeg har købt den... jeg har kigget lidt og lydkortet er indbygget i mit bundkort så skal jeg købe helt nyt bundkort vis det er det er brandt sammen af varmen??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 19:19

Citat
så skal jeg købe helt nyt bundkort vis det er det er brandt sammen af varmen
ja hvis det er der problemet er, har du set om der mangler en driver i Enhedshåndtering ? Du bør lovliggøre din XP, den vil kun få problemer med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-08 19:37

Rent umiddelbart lyder det IKKE som en komputer der er værd at ofre penge på...

Hvor gammel er den og hvad er den "flikket" sammen af ???? - der er måske dele der kunne bruges....

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 29-12-08 21:18

Hej.. MHT opdatering af en windows kopi, så kan det sagtens lade sig gøre, men det skal gøres umiddelbart efter installationen, eller inden du får advarslen om at din XP ikke er ægte..
sæt din win update til " hente opdateringer, men lad mig selv vælge om de skal installeres" mener jeg det hedder..
når så opdateringerne tikker ind skal du fravælge dem der hedder " genuine advantage notification og service pack 3 " så er der ingen problemer med det..

du kan købe et nyt lydkort til under 100kr på nettet

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=12243&searchArea=&Soegeord=
og der er driver med..

vh Søren K.. Med ÆGTE windows

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 30-12-08 10:56

Jeg havde samme problem for et par måneder siden , og det skyldes at midt bund kort ikke klarede mere end 3 gb ram. så start fra bunden med 1 gb rm so 2, 3 også videre opad

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 01-01-09 15:39

min pc er kun 2 år gammel men det er jo ret meget i forhold til udviklingen med computeren:D da jeg fik den bygget blev den bygget som en gamer pc og skulle derfor ikke have nogen probblemer med at spille de nyeste spil i dag... jeg har haft skiftet ram undervejs for at kunne være med igen da jeg blev snyt af ham jeg købte den af (512gb ram fik jeg med)har også fået et tip fra en ven om at jeg skulle finde navnet på mit bundkort og så installere driveren forefra....
Citat
Jeg havde samme problem for et par måneder siden , og det skyldes at midt bund kort ikke klarede mere end 3 gb ram. så start fra bunden med 1 gb rm so 2, 3 også videre opad
tror jeg ikke det er.. har kun 2 gb ddr2 ram i min pc men på mit bund kort står der et eller andet med 3gb ddr3 Ram det burte den da ku holde til? men tak for hjemmesiden til et nyt lyd kort... men tror ikke det vil fungere da mit lyd kort somsagt er indbygget i mit bundkort....

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 01-01-09 15:42

på mit bund kort stor der gf-7600-g5f3c-dual-hdtv-ddr3-256mb
1eller i-7600gt-g5f3c
pc 1 eller i-express

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 01-01-09 15:44

producenten på mit bund kort er inno3D var inde på ders hjemmeside og har fundet en masse men kan ikke finde den rigtige nogen der kan hjælpe?
http://www.inno3d.com/downloads/products.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 15:47

Det har du misforstået
Citat
tak for hjemmesiden til et nyt lyd kort... men tror ikke det vil fungere da mit lyd kort somsagt er indbygget i mit bundkort...
du vil netop få lyd med et nyt lydkort, det er lydkort som så meget andet, går det istykker så kan det skiftes. Hvis du køber et nyt lydkort så skal du muligvis ind i BIOS og slå det lydkort fra som er indbygget i bundkortet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-01-09 15:49

Du kan købe USB lydkort, som generelt altid vil være bedre end dem der ligger på bundkortet, og de behøver ikke en gang at være dyre. Adskillige virker også uden drivere. Du vil sikkert blive mere tilfreds med sådan en løsning, end at bakse mere med det andet.

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 01-01-09 15:49

ok tak.... det vil jeg lige prøve at gøre men hvordan kommer jeg ind i min BIOS min onkle har sat sikrings filer ind så jeg ikke piller ved noget......

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 01-01-09 15:50

ved godt hvordan jeg slår det fra men hvor ligger det

Kommentar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 01-01-09 15:53

hvor kan jeg finde sådan et usb? som lydkort?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-01-09 15:58

Kig på mit link, der er nogle stykker. Du kan også bare Google usb lydkort, så finder du en masse, og til enhver pengepung og behov

Godkendelse af svar
Fra : Emil_Jensen

Dato : 02-01-09 12:33

Tak for svaret stl_s.t har købt nyt og lovligt system og det var hele mit bundkort som var brand sammen... tak skal du have du for 5 stjerner af mig for hjælpen:D

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-01-09 13:01

Tillykke med det nye system

Tak for stjerner og point